Καλώς ήρθατε στo μαγικό ψηφιακό κόσμο της Digea!


ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΠΑΡΟΧΟΣ Α.Ε. 24 Ιουνίου 2009
ΚΥΡΙΑ ΜΥΝΗΜΑΤΑ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ

1. Σύσταση εταιρείας με μετόχους τους Ιδιωτικούς Σταθμούς Εθνικής Εμβέλειας με στόχο την παροχή υπηρεσιών δικτύωσης και πολυπλεξίας σύμφωνα με το νόμο 3592/07.
2. Γεννήθηκε η νέα Μάρκα «Digea» με στόχο να γίνει το σημείο αναφοράς του Έλληνα τηλεθεατή κατά τη διάρκεια της μετάβασης αλλά και μετά.
3. Η ψηφιακή τηλεόραση στη περίοδο της μετάβασης φέρνει ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΕΙΚΟΝΑ, ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΚΑΛΥΨΗ, ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΟΔΗΓΟ ενώ μετά τη μετάβαση θα δείξει τις τεράστιες δυνατότητες της μέσα από το φάσμα που θα απελευθερωθεί: Περισσότερες επιλογές καναλιών, Τηλεόραση υψηλής ευκρίνειας (HDTV) και αμφίδρομες υπηρεσίες.
4. Σύστημα εκπομπής MPEG4, μια επιλογή ευθύνης απέναντι στον Έλληνα τηλεθεατή. Προσοχή στις συσκευές και τους αποκωδικοποιητές που αγοράζετε.
5. 60% πληθυσμιακή κάλυψη μέχρι τις αρχές του 2010, σε συντονισμό με την ΕΡΤ.
6. Αντιμετωπίζουμε υπεύθυνα και ενεργά την μεγάλη πρόκληση της ενημέρωσης του κοινού και του συντονισμού της αγοράς.

ΟΜΙΛΙΑ Γιώργου Μαθιού, Chief Executive Officer, Digea – ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΠΑΡΟΧΟΣ Α.Ε.
Βασικά Μηνύματα Κείμενο: Κυρίες κύριοι καλησπέρα σας

Σας καλωσορίζω κι εγώ με τη σειρά μου στο νέο μαγικό ψηφιακό κόσμο. Στην επόμενη μισή ώρα θα προσπαθήσω επιγραμματικά και όσο το δυνατόν σε πιο απλή γλώσσα υποσχόμενος να αποφύγω τις εξωτικές για τους περισσότερους συντμήσεις της ψηφιακής κοινότητας να παρουσιάσω τι είναι η ψηφιακή τηλεόραση, ποια είναι το πλεονεκτήματα της και να μοιραστώ μαζί σας τα πλάνα μας για το προσεχές μέλλον. Ο στόχος μας σήμερα δεν είναι να σας εντυπωσιάσουμε. Ο στόχος μας είναι να ξεκαθαρίσουμε την υπόθεση της ψηφιακής τηλεόρασης, να εξηγήσουμε απλά και χωρίς μισόλογα τι σκοπεύουμε να κάνουμε ώστε να φτάσει η σωστή πληροφορία με άμεσο τρόπο μέσα από εσάς σε όλους τους Έλληνες. Είμαστε σήμερα εδώ με αίσθημα ευθύνης απέναντι στους Έλληνες πολίτες γιατί πιστεύουμε ότι η υπόθεση της Ψηφιακής τηλεόρασης είναι υπόθεση όλων, μια Εθνική Υπόθεση.
Πριν όμως ξεκινήσω σας προσκαλώ σε ένα μικρό ταξίδι στο χρόνο να ξαναθυμηθούμε πως φτάσαμε ως εδώ, στο κατώφλι της ψηφιακής επίγειας τηλεόρασης. Φύγαμε…

Γη και Ψηφιακή
Digea, σημείο αναφοράς στο ψηφιακό ταξίδι... Και το όνομα αυτής, DIGEA …

Η Επίγεια Ψηφιακή πλατφόρμα… Ψηφιακή και Γαία… Γή και Ψηφιακή, η πλατφόρμα της επίγειας ψηφιακής τηλεόρασης… DIGEA
Δεν πιστέψατε ποτέ ότι θα συνεχίζαμε να λέμε αυτή την εταιρεία Ψηφιακό Πάροχο Α.Ε. για πάντα…. Μια νέα μάρκα γεννήθηκε και ήρθε για να μας οδηγήσει στο νέο ψηφιακό κόσμο.
Φιλοδοξούμε η νέα εταιρεία να παρέχει πραγματικά υπηρεσίες υψηλότατης ποιότητας στους Έλληνες τηλεθεατές, να ανοίξει νέους ορίζοντες στην τηλεοπτική εμπειρία και κυρίως να είναι εκεί να βοηθήσει, να εξηγήσει και να καθοδηγήσει όλους ανεξαιρέτως τους Έλληνες με ιδιαίτερο ενδιαφέρον για εκείνους που αντιμετωπίζουν την τεχνολογία με κάποιο δισταγμό. Η ψηφιακή τηλεόραση είναι για όλους. Όπως η αναλογική τηλεόραση που μας αφήνει σιγά σιγά. Θα ήθελα να ευχαριστήσω την εταιρεία Brandexcel που μας βοήθησε στην δημιουργία αυτής της μάρκας και είναι υπεύθυνη για το σχεδιασμό του λογοτύπου της Digea, ένα λογότυπο που θέλουμε να ταυτιστεί με την εμπιστοσύνη και την ποιότητα, να γίνει ένα σημείο αναφοράς των Ελλήνων σε αυτό το ταξίδι της ψηφιακής μετάβασης.

H μεγαλύτερη επανάσταση μετά την έγχρωμη τηλεόραση.

Είναι ότι καλύτερο έχει συμβεί στην πεπαλαιωμένη τηλεοπτική εκπομπή που είχε εδώ και χρόνια μείνει απ έξω από την ψηφιακή επανάσταση. Άργησε αλλά ήρθε η στιγμή το πλέον μαζικό μέσο επικοινωνίας να μπει στον ψηφιακό κόσμο. Αν δεν είναι αυτό ένα εκρηκτικό μίγμα για αλλαγή τι είναι? Το πλέον μαζικό μέσο μπαίνει στον ψηφιακό κόσμο και ανοίγει ένα τεράστιο ψηφιακό παράθυρο σε κάθε σπίτι… Για φαντάσου…

Αλλάζει το DNA της τηλεόρασης

Δεν πρόκειται για μια απλή εξέλιξη της τηλεόρασης, πρόκειται για την ολοκληρωτική της αναγέννηση. Η μεγαλύτερη επανάσταση από τότε που έγινε έγχρωμη. Για πρώτη φορά μετά από τα 60 και πλέον χρόνια ζωής του πιο αγαπητού μέσου, ειδικά στην Ελλάδα, αλλάζει το DNA της, ο τρόπος μετάδοσης του σήματος στην κεραία μας, και μετατρέπει την συσκευή μας από έναν παθητικό δέκτη σε ένα έξυπνο υπολογιστή που ανοίγει νέους οριζόντιες στην τηλεοπτική εμπειρία.

Ας τα πάρουμε όμως με τη σειρά, όπως θα τα ζήσουν οι Έλληνες.

Η τηλεόραση μπαίνει στο ψηφιακό σύμπαν.

Ένα project τριών φάσεων
Θα υπάρξει μια περίοδος που φιλοδοξούμε να κρατήσει μεταξύ τριών και τεσσάρων ετών, κατά την οποία θα εκπέμπουν οι σταθμοί παράλληλα ψηφιακά και αναλογικά, με τον καινούργιο και τον παλιό τρόπο, για το μεγαλύτερο ποσοστό του πληθυσμού.

Ενημέρωση
Κατά την περίοδο αυτή οι Έλληνες θα μάθουν για την ψηφιακή τηλεόραση και θα κληθούν να εξοπλιστούν με τις κατάλληλες συσκευές για να μπορέσει η τηλεόρασή τους να λάβει και να επεξεργαστεί το ψηφιακό σήμα ή ακόμη και να πάρουν τηλεοράσεις που θα έχουν ενσωματωμένο τον απαιτούμενο εξοπλισμό...

Προσαρμογή
Σε αυτή τη φάση θα χρειαστεί το κλείσιμο ορισμένων κέντρων προκειμένου το ήδη βεβαρυμμένο φάσμα των UHF να «χωρέσει» επί πλέον και τις συχνότητες που θα φέρουν το ψηφιακό σήμα. Σε αυτές τις περιπτώσεις, κάποιος αριθμός συμπολιτών μας που μέχρι πρότινος έβλεπαν τηλεόραση από αυτά τα κέντρα θα πρέπει άμεσα να προμηθευτούν τους κατάλληλους αποκωδικοποιητές ή αν είναι δυνατόν να αναπροσανατολίσουν τις κεραίες τους σε κάποιο άλλο κέντρο αναλογικής εκπομπής. Από τη μεριά μας θα γίνει η προσπάθεια να ελαχιστοποιηθεί το κλείσιμο των κέντρων αναλογικής εκπομπής τουλάχιστον τον πρώτο χρόνο της μετάβασης ώστε να δώσουμε το χρόνο τόσο στους πολίτες να ενημερωθούν όσο και στην αγορά να προμηθευτεί και να προμηθεύσει τις κατάλληλες συσκευές. Κατά την πρώτη περίοδο αυτής της μετάβασης θα ενεργοποιηθούν ψηφιακά κατ αρχήν τα 23 σημεία που περιγράφονται στην κοινή υπουργική απόφαση Μετάβασης 21161 του 2008 ενώ θα ακολουθηθούν οι προδιαγραφές εκπομπής που περιγράφονται σε αυτή και στη συνέχεια προοδευτικά και τα υπόλοιπα σημεία της χώρας.

Επίγεια ψηφιακή τηλεόραση! - Μετάβαση - Συντονισμένη μετάβαση.

Είμαστε σε στενή συνεργασία με την ΕΡΤ, ώστε η μετάβαση αυτή να γίνει με ένα συντονισμένο τρόπο για την καλύτερη εξυπηρέτηση και ενημέρωση του τηλεοπτικού κοινού.

Όταν οι πολίτες είναι έτοιμοι
Στο τέλος της μεταβατικής περιόδου και εφόσον διαπιστώσομε ότι η διείσδυση του απαιτούμενου εξοπλισμού έχει ξεπεράσει ένα ποσοστό της τάξης του 85-90%, η αναλογική εκπομπή θα σταματήσει παραχωρώντας τη θέση της αποκλειστικά στην ψηφιακή εκπομπή. Σε αυτή τη φάση θα έχουμε μια πληρέστερη εικόνα της πραγματικής κάλυψης της χώρας με το ψηφιακό σήμα και μια σειρά διορθωτικών ενεργειών θα χρειαστεί προκειμένου να πετύχουμε την καλύτερη δυνατή κάλυψη του Ελληνικού πληθυσμού.

Ψηφιακό μέρισμα μετά την μετάβαση.
Μετά από αυτή τη διαδικασία θα είναι και δυνατός ο καθορισμός του «Ψηφιακού Μερίσματος» του φάσματος δηλαδή που θα απελευθερωθεί ώστε να αναζητηθούν εναλλακτικές χρήσεις του. Μέχρι τότε θεωρούμε οποιαδήποτε συζήτηση για αυτό το θέμα τουλάχιστον ακαδημαϊκή.

Μια μεγάλη πρόκληση
Η διαδικασία της μετάβασης της Ελλάδας είναι μια από τις πιο δύσκολες στην Ευρώπη. Καταφέραμε πάλι να είμαστε μια ιδιαίτερη περίπτωση.

95% των Ελλήνων βλέπουν την ελεύθερη επίγεια τηλεόραση
Πρώτον: Η Ελλάδα έχει μια πρωτιά στην Ευρώπη. Ναι είναι γεγονός. Το 95% των Ελλήνων βλέπουν την Ελεύθερη τηλεόραση από την κεραία της ταράτσας τους. Από την «επίγεια εκπομπή» στα UHF. Για να έχετε μια εικόνα της Ευρώπης το ποσοστό αυτό είναι 15% στην Γερμανία και το Βέλγιο, 20% στη Γαλλία, και γενικά κινείται σε ύψη χαμηλότερα του 50% στις περισσότερες χώρες της Δυτικής Ευρώπης με εξαίρεση χώρες όπως η Ιταλία και η Ισπανία. Καμία όμως δεν φτάνει την πρωτιά της Ελλάδας. 95% διείσδυση της επίγειας ελεύθερης τηλεόρασης.

Απουσία Εναλλακτικής Μαζικής Πλατφόρμας
Δεύτερο: Εκτός από την επίγεια ελεύθερη τηλεόραση δεν υπάρχει καμία εναλλακτική μαζική πλατφόρμα διανομής καναλιών. Όταν κλείνει λοιπόν μια αναλογική εκπομπή επηρεάζεται σχεδόν το σύνολο των κατοίκων που αυτή η εκπομπή καλύπτει. Και δεν έχει εναλλακτική. Πρέπει να προσαρμοστεί αν θέλει να συνεχίσει να βλέπει την ελεύθερη τηλεόραση του.

Ορεινό ανάγλυφο, νησιά, απομονωμένες περιοχές
Τρίτο: Το ανάγλυφο της Ελλάδας, τα εκατοντάδες νησιά και οι απομακρυσμένες πόλεις και χωριά πάνω σε ορεινούς όγκους κάνουν την ανάγκη σημείων εκπομπής να πλησιάζει σε απόλυτο αριθμό αυτό της Γερμανίας, της Αγγλίας και της Γαλλίας, ενώ το Βέλγιο και η Ολλανδία απαιτούν υπο-δεκαπλάσιο αριθμό σημείων εκπομπής για την κάλυψη του 90% του πληθυσμού

Χαώδες τοπίο στα UHF
Τέταρτο: Ένα ασφυκτικά γεμάτο φάσμα συχνοτήτων UHF. Εκατοντάδες τοπικοί σταθμοί έχουν καταλάβει κάθε κενό στο φάσμα καθιστώντας την μετάβαση ένα σταυρόλεξο για δυνατούς λύτες. Ξεκινάμε λοιπόν μια ακροβασία, όπου πρέπει να οργανώσουμε την χαοτική κατάσταση των ερτζιανών και η συνεργασία δεν είναι επιλογή, αλλά υποχρέωση.

Χωρίς Νομικό Πλαίσιο
Πέμπτο: Δυόμιση χρόνια πριν το Ευρωπαϊκό deadline και δεν έχουμε ακόμη το νομικό πλαίσιο της μετάβασης, ενώ το τρέχον καθεστώς εγκατάστασης κεραίας ξηράς είναι τουλάχιστον μη ρεαλιστικό.

ΜΙΑ ΕΘΝΙΚΗ ΥΠΟΘΕΣΗ
Για αυτούς τους λόγους λοιπόν η ψηφιακή μετάβαση πρέπει να αντιμετωπιστεί σαν εθνική πρόκληση. Γιατί ίσως είναι το μόνο γεγονός που θα επηρεάσει λίγο, `η πολύ την ζωή ΚΑΘΕ Έλληνα, ΚΑΘΕ Νοικοκυριού.

Ψηφιακή Τηλεόραση. Και λοιπόν?
Ψηφιακή τηλεόραση λοιπόν. Και στην Ελλάδα. Γιατί? Τι αλλάζει? Γιατί να μπούμε σε όλη αυτή τη διαδικασία? Τι έχει να κερδίσει ο κόσμος?

Τηλεόραση+Υπολογιστής
Η επίγεια Ψηφιακή Πλατφόρμα έχει τρομερές δυνατότητες. Πρόκειται για ένα υβρίδιο του μαζικού μέσου ενημέρωσης που όλοι ξέρουμε και ενός υπολογιστή με δυνατότητες δικτύωσης. Σήμερα όμως εστιάζουμε στα πρώτα βήματα αυτού του μέσου έτσι θα κάνουμε μια πιο πραγματιστική προσέγγιση. Θα περιοριστούμε στην περίοδο της Μετάβασης όπως θα την βιώσουν οι Έλληνες Από την πρώτη μέρα. Απλά και αληθινά χωρίς τα οράματα για το απώτερο

Ποιότητα σήματος για όλους
Λοιπόν η πρώτη ωφέλεια για τον Έλληνα είναι η ποιότητα σήματος. Η επίγεια ψηφιακή τηλεόραση έρχεται να λύσει μια για πάντα το πρόβλημα πολλών συμπολιτών μας. ΤΕΛΟΣ ΣΤΑ ΧΙΟΝΙΑ και τα ΕΙΔΩΛΑ στην οθόνη.

Η φωτογραφία είναι πραγματική και προέρχεται από την Πολίχνη Θεσσαλονίκης. Πρόκειται για ένα δάσος κεραιών με αντηρίδες και ειδικές κατασκευές προκειμένου να κερδίσουν 2-3 ντεσιμπέλ σήματος. Και η Πολίχνη δεν είναι η μόνη. Σε άλλες, πιο πλούσιες γειτονίες οι 10μετρες κεραίες έχουν αντικατασταθεί από δορυφορικά πιάτα. Το πρόβλημα όμως είναι το ίδιο. Και το αντιμετωπίζουν πολλοί ο καθένας ανάλογα με το βαλάντιο του. Η αναλογική εκπομπή είχε τα όριά της.
Η ψηφιακή εκπομπή είναι πιο δημοκρατική. Θα δώσει ποιότητα σήματος δωρεάν σε πολύ περισσότερους και όλα τα κανάλια του ψηφιακού μπουκέτου θα πιάνουν με την ίδια κορυφαία ποιότητα. Τέλος το βλέπω αυτό κι εκείνο αλλά το άλλο έχει χιόνια. Όταν πιάνουμε, πιάνουμε το 100% της ποιότητας εκπομπής.
Όπως βλέπετε και στο διάγραμμα ενώ στην αναλογική εκπομπή η ποιότητα της εικόνας είναι άμεσα συνδεδεμένη με την ισχύ του σήματος και φθίνει αναλογικά όσο η ισχύς πέφτει, στην ψηφιακή εκπομπή έχουμε το φαινόμενο «κατώφλι». Βλέπουμε το 100% της ποιότητας μέχρι σε ένα χαμηλό επίπεδο ισχύος και μετά μαύρο. Τίποτα. Μόνο που αυτό το κατώφλι είναι 15 φορές χαμηλότερη ισχύς από το σημείο που η αναλογική εκπομπή αρχίζει να «χαλάει». Τι σημαίνει αυτό στην πράξη. Εάν στην αναλογική εκπομπή πιάνατε ένα σταθμό ακόμη και με «χιόνια» έχετε πολύ μεγάλες πιθανότητες με την ψηφιακή εκπομπή να βλέπετε άψογα.

Κορυφαία ποιότητα εικόνας.
Η δεύτερη ωφέλεια για τον Έλληνα τηλεθεατή είναι η κορυφαία ποιότητα της εικόνας. Ο ψηφιακός δέκτης δεν είναι απλά μια συσκευή αναδιαμόρφωσης που περνάει κάθε παρεμβολή, είδωλο ή ανάκλαση κατευθείαν στην οθόνη. Ο δέκτης αποκωδικοποιητής του ψηφιακού σήματος είναι έξυπνος, είναι ένας μικρός υπολογιστής. Το δε σήμα είναι «θωρακισμένο» με πολλούς τρόπους. Η πληροφορία μοιράζεται και επαναλαμβάνεται ώστε όταν το σήμα δεχθεί μια παρεμβολή ο δέκτης ξέρει που να ψάξει να βρει την πληροφορία που έχασε ενώ μπορεί να την ανακατασκευάσει από τις προηγούμενες και επόμενες πληροφορίες. Τέλος με ένα έξυπνο σύστημα επιλογής βέλτιστου σήματος φιλτράρει τις ετεροχρονισμένες αντανακλάσεις που προκαλούν τα είδωλα σε ένα αναλογικό περιβάλλον και κρατάει πάντα σταθερή ποιότητα εικόνας.

EPG, η Τηλεόραση καταλαβαίνει τι δείχνει
Η ψηφιακή τηλεόραση σε αντίθεση με την αναλογική καταλαβαίνει τι δείχνει. Το πρόγραμμα μεταφέρει ενεργές πληροφορίες και οδηγεί τον ηλεκτρονικό οδηγό προγράμματος. Το γνωστό EPG. Με αυτό σαν άξονα μπορούμε να προγραμματίσουμε εγγραφή προγράμματος, να πάρουμε πληροφορίες για το πρόγραμμα που παίζει εκείνη τη στιγμή αλλά και ότι ακολουθεί. Είναι μια υπηρεσία που αλλάζει τη σχέση μας με την τηλεόραση και βοηθάει ακόμη και τηλεθεατές με περιορισμένη σχέση με την τεχνολογία να εκμεταλλευτούν αυτή τη δυνατότητα.

Βάζουμε τις Βάσεις για την Τηλεόραση του μεθαύριο.
Αυτά τα οφέλη θα είναι διαθέσιμα άμεσα ακόμη και στην περίοδο της μετάβασης. Και είναι σημαντικά. Ίσως όχι για αυτούς που ζητούν με αγωνία την επόμενη ανατρεπτική τεχνολογία. Το καινούργιο gadget. Τους “savvy” των κοινωνικών clusters της διαφήμισης. Το 5% του πληθυσμού. Αλλά σίγουρα είναι σημαντικά για την μεγάλη μάζα των τηλεθεατών, των κατοίκων στα χωριά, σε σημεία με δύσκολη λήψη των ανθρώπων μεγάλης ηλικίας. Αναβαθμίζουμε την ποιότητα τηλεθέασης και θέτουμε τις βάσεις για την τηλεόραση του μεθαύριο με μέθοδο, όραμα για το μέλλον και ευθύνη. Ακλουθώντας όμως τον βηματισμό των πολλών.

1 συχνότητα = 4 κανάλια
Στην αναλογική τεχνολογία κάθε συχνότητα επέτρεπε την εκπομπή ενός καναλιού. Οι δυο έννοιες ταυτίζονταν. Στην ψηφιακή τεχνολογία είναι δυνατή η εκπομπή τεσσάρων καναλιών ανά συχνότητα μαζί με έναν αριθμό συνοδευτικών υπηρεσιών όπως το EPG, οι υπότιτλοι και άλλες ειδικές βοήθειες για ΑΜΕΑ. Αυτό επιτυγχάνεται μέσα από μια διαδικασία συμπίεσης του σήματος και στη συνέχεια της πολυπλεξίας του.

MPEG 2, μια τεχνολογία του 90
Στη δεκαετία του 90 και τις αρχές του 2000 μεσουράνησε το πρωτόκολλο συμπίεσης MPEG2. Είναι η τεχνολογία που κατέστησε δυνατό το πασίγνωστο DVD. Είναι επίσης η τεχνολογία που χρησιμοποιεί η δορυφορική τηλεόραση σήμερα. Στις αρχές του 2000 έκανε την εμφάνιση της ένα σαφώς πιο εξελιγμένο σετ αλγορίθμων, το MPEG4 προκειμένου να επιτρέψει τη διανομή Video μέσα από τα στενά κανάλια του Internet.

MPEG 4, 40% καλύτερη ποιότητα
To MPEG4 επιτυγχάνει τουλάχιστον 40% περισσότερη συμπίεση από την παλιότερη τεχνολογία άρα από τον ίδιο δίαυλο – bandwidth επιτρέπεται το πέρασμα πολύ περισσότερης πληροφορίας, άρα 40% καλύτερη ποιότητα . Όλες οι χώρες που ξεκίνησαν το εγχείρημα της επίγειας ψηφιακής τηλεόρασης μετά το 2006 το έκαναν κατευθείαν σε MPEG 4 ενώ οι χώρες που είχαν ξεκινήσει στις αρχές της δεκαετίας σε MPEG 2 έχουν ήδη ξεκινήσει τη δεύτερη μετάβαση σε MPEG 4

Η Digea θα εκπέμψει σε MPEG4/H.264/AVC.
Εμείς αποφασίσαμε να κοιτάξουμε μπροστά. Στο μέλλον. Το MPEG4/H.264/AVC, έτσι είναι το πλήρες όνομα του πρωτοκόλλου που χρησιμοποιείται στην ψηφιακή τηλεόραση, θα είναι το σύστημα που θα εκπέμψει η Digea.

Μια υπεύθυνη επιλογή
Στην Ελλάδα σήμερα μόνο το 10% των τηλεοράσεων ευτυχώς είναι εξοπλισμένο με ψηφιακό αποκωδικοποιητή MPEG 2. Έτσι ξεκινάμε από μια σχετικά καθαρή βάση. Το MPEG 4 παράγει ασύγκριτα καλύτερη εικόνα από το MPEG 2 ενώ είναι η προϋπόθεση για την τηλεόραση υψηλής ευκρίνειας που είναι ήδη πραγματικότητα σε κάποιες χώρες της Ευρώπης και που θα είναι δυνατόν στην Ελλάδα μετά την μετάβαση.

Θέτουμε τις βάσεις για HDTV
Έχουμε αρκετοί αγοράσει τουλάχιστον μια High Definition Ready τηλεόραση και ψάχνουμε να βρούμε Blue Ray δισκάκια για να μας δείξει την αξία της. Θεωρούμε ευθύνη μας απέναντι στους Έλληνες να μην παρατείνουμε την διείσδυση μιας ξεπερασμένης τεχνολογίας εγκλωβίζοντας τη χώρα στην ανάγκη μια δεύτερης μετάβασης μετά από δύο χρόνια, αλλά ευθέως, από την πρώτη ημέρα να δώσουμε ένα ξεκάθαρο μήνυμα στην αγορά για το δρόμο που έχουμε ακολουθήσει. Προσοχή λοιπόν, από εδώ και πέρα ρωτάμε ο ψηφιακός δέκτης που αγοράζουμε αποκωδικοποιεί MPEG 4. Οι προτεινόμενες προδιαγραφές για τους δέκτες που είναι συμβατοί με το σύστημα κωδικοποίησης που θα χρησιμοποιήσει η Digea Θα αναρτώνται από την 1η Ιουλίου στην ιστοσελίδα της εταιρείας, http://www.digea.gr/.

Παραμετροποίηση με προτεραιότητα την κάλυψη
Η παραμετροποίηση της εκπομπής αναφορικά με τη Διαμόρφωση, Ρυθμό Κώδικά και διάστημα φύλαξης θα γίνει με προτεραιότητα την καλύτερη κάλυψη κατά την περίοδο της μετάβασης δεδομένου ότι τα σημεία εκπομπής ψηφιακού σήματος θα είναι σαφώς πιο περιορισμένα σε αριθμό σε σύγκριση με την τελική φάση.

Ψηφιακός αποκωδικοποιητής 60 EURO - Ψηφιακή Τηλεόραση: Ένα κέντρο πολυμέσων
Για τη λήψη των ελεύθερων προγραμμάτων που θα φιλοξενούνται στην πλατφόρμα της Digea, αλλά και οποιαδήποτε άλλη πλατφόρμα εκπέμψει ψηφιακά, από τις τηλεοράσεις που έχουν σήμερα στο σπίτι τους οι Έλληνες θα απατηθεί στις περισσότερες των περιπτώσεων, τα στοιχεία μας δίνουν ένα ποσοστό μεγαλύτερο από 95%, η αγορά και εγκατάσταση ενός αποκωδικοποιητή αναμενόμενης αξίας γύρω στα 60 EU στην αρχή και αργότερα 40 με 50 EU, σύμφωνα με την εμπειρία της Ευρώπης. Αυτά για ένα βασικό αποκωδικοποιητή. Με 10-20 EU περισσότερα θα μπορεί ο Έλληνας καταναλωτής να προσθέσει θύρα USB και card reader ώστε να μπορεί να γράψει προγράμματα, να δεί τις ψηφιακές του φωτογραφίες και να ακούσει τραγούδια, να έχει έξοδο HDMI για κατευθείαν ψηφιακό σήμα στην τηλεόραση του και διάφορα άλλα.. Μην ξεχνάμε ότι οι ψηφιακοί αποκωδικοποιητές δεν είναι τίποτε άλλο από μικροί υπολογιστές πού έχουν ακόμη και δυνατότητα σύνδεσης στο Internet. Δεν μιλάμε λοιπόν συνήθως απλά για ένα επιπλέον κουτί που θα προσθέσουμε στην τηλεόραση μας αλλά για την μετατροπή της σε ένα κέντρο πολυμέσων.

60% πληθυσμιακή κάλυψη μέχρι τις αρχές του 2010
Η Digea θα είναι τεχνικά σε θέση να καλύψει το 60% του Ελληνικού Πληθυσμού μέχρι τις αρχές 2010.

Πότε λοιπόν έρχεται επί τέλους η ψηφιακή τηλεόραση?

Ξυλόκαστρο
Ξεκινάμε άμεσα τις προετοιμασίες και χτίζουμε τις υποδομές ώστε να μπορέσουμε να πραγματοποιήσουμε τις πρώτες εκπομπές μας από το Ξυλόκαστρο Κορινθίας στο τέλος του καλοκαιριού. Επιλέξαμε το Ξυλόκαστρο γιατί έτσι θα προκαλέσουμε την ελάχιστη δυνατή αλλαγή στις αναλογικές εκπομπές συνεπώς στην πράξη δεν θα χρειαστεί κανείς να αλλάξει τις συνήθειες του ενώ η πρώτη αυτή εκπομπή θα μας δώσει πολύτιμες πληροφορίες και την ευκαιρία να συντονίσουμε στην εντέλεια τον εξοπλισμό μας.

Θεσσαλονίκη
Αφήνοντας 4 με 6 μήνες στην αγορά να ετοιμαστεί και το κοινό να ενημερωθεί, και εφόσον διαπιστώσουμε μέσα από ενδελεχείς έρευνες και στενή επικοινωνία με το λιανεμπόριο ότι αυτό έχει συμβεί στον βαθμό που απαιτείται για την απροβλημάτιστη έναρξη ψηφιακής εκπομπής, θα εκπέμψουμε ψηφιακά στην Θεσσαλονίκη στο τέλος του 2009. Στη Θεσσαλονίκη σύμφωνα με την Κοινή Υπουργική απόφαση του 2008 που έχει προαναφερθεί και διέπει την πρώτη φάση της μετάβασης θα χρειαστεί να «κλείσει» η αναλογική εκπομπή από το λόφο του Φιλιππειου, όλων των σταθμών πανελλαδικής εμβέλειας. Αυτό θα στερήσει το αναλογικό σήμα από περίπου 20,000 κατοίκους της περιοχής κάτω από το λόφο. Η εκπομπή του ψηφιακού σήματος όμως όπως αναλύθηκε πιο πάνω, θα λύσει και το γενικότερο πρόβλημα λήψης της περιοχής με την προμήθεια του κατάλληλου αποκωδικοποιητή.

Αθήνα
Αμέσως μετά και πάντα με γνώμονα την αγορά και το βαθμό ενημέρωσης των τηλεθεατών θα ξεκινήσει η μετάδοση στην Αθήνα. Από τα κέντρα του Υμηττού και την Αίγινας. Στην Αθήνα κλείνει η αναλογική μετάδοση από την Αίγινα όλων των σταθμών πανελλαδικής εμβέλειας. Αυτό αναμένεται να επηρεάσει περίπου το 2 με 3% του πληθυσμού της πόλης με μόλις 20,000 κατοίκους, όμως να χάνουν τελείως κάθε αναλογικό σήμα, κυρίως στους νοτιανατολικούς πρόποδες του Υμηττού. Μια επίσης πολύπαθη περιοχή από άποψη λήψης. Και αυτή η περιοχή λόγω της ψηφιακής εκπομπής θα λύσει μια για πάντα το πρόβλημα της με την προμήθεια των κατάλληλων αποκωδικοποιητών.

Πάτρα και Λάρισα
Τέλος θα ακολουθήσει η ψηφιακή εκπομπή από την Αρόοη στην Πάτρα και το Δοβρούτσι στην Λάρισα με αντίστοιχες επιπτώσεις στους κατοίκους της περιοχής αλλά σε πολύ μικρότερες κλίμακες, κλείνοντας αυτή την πρώτη φάση.

60% κάλυψη
60% του πληθυσμού μέχρι τις αρχές του 2010

Ολοκλήρωση Νομικού Πλαισίου
Για να γίνουν όμως αυτά, βασική προϋπόθεση είναι να ξεκαθαρίσει το νομικό πλαίσιο που θα μας επιτρέψει να μην χρειαστεί να επανεφεύρουμε τον τροχό για κάθε σημείο εκπομπής μόνο και μόνο για να μετατρέψουμε την αναλογική εκπομπή του σήμερα σε ψηφιακή. Οι τρέχουσες διαδικασίες θα μας επιτρέψουν να πραγματοποιήσουμε το πιο πάνω πλάνο, αν το επιτρέψουν ποτέ, μέσα σε ένα χρόνο και αυτό με αμφιβολία. Είναι λοιπόν πρωταρχικής σημασίας η ανάγκη λογικών ρυθμίσεων που θα καταστίσουν αν μη τι άλλο εφικτή την ψηφιακή μετάβαση όπως σε όλες τις άλλες χώρες του κόσμου. Είμαστε δυστυχώς μια ειδική περίπτωση. Ήρθε η ώρα να το αλλάξουμε αυτό.

Οι πραγματικές δυνατότητες μετά τη μετάβαση
Κατά τη διάρκεια της μετάβασης απαιτείται οικονομική χρήση του φάσματος προκειμένου να μπορέσουν να φιλοξενηθούν παράλληλα και το αναλογικό και το ψηφιακό άρα εστιάζουμε στο χτίσιμο των σωστών υποδομών και την βελτίωση της σημερινής τηλεοπτικής εμπειρίας. Μετά τη μετάβαση και αν όλα έχουν πάει καλά, θα υπάρχει το πλαίσιο να δείξει η ψηφιακή τηλεόραση τις πραγματικές δυνατότητές της μέσα και από το φάσμα που θα απελευθερωθεί. Δεν θέλω να επεκταθώ γιατί ακόμη δεν έχουμε κάνει ούτε την αρχή αλλά το νέο αυτό μέσο θα ανοίξει τον δρόμο για περισσότερες επιλογές με θεματικά κανάλια και συνδρομητικές υπηρεσίες, για υπηρεσίες τηλεόρασης Υψηλής ευκρίνειας σε καθημερινή βάση από την κεραία του σπιτιού μας, και φυσικά υπηρεσίες αμφίδρομης τηλεόρασης που θα επανακαθορίσουν τόσο την τηλεοπτική εμπειρία όσο και τον ορισμό του μέσου με άμεσες θετικές επιπτώσεις τόσο στο εμπόριο και τις θέσεις εργασίας όσο και την ευρύτερη οικονομία.

Τηλεόραση + Κινητό + Ιντερνετ = Ψηφιακή Τηλεόραση
Η Επίγεια Ψηφιακή Τηλεόραση σαν Πλατφόρμα συνδυάζει τη Μαζικότητα της τηλεόρασης αλλά με εξαιρετικά αναβαθμισμένη ποιότητα, την δυνατότητα προσωποποίησης του κινητού τηλεφώνου και το βάθος πληροφορίας του Ιντερνέτ. Μπορεί λοιπόν να γίνει το Ψηφιακό παράθυρο του κάθε Έλληνα στον κόσμο, βοηθώντας στην γρήγορη και μαζική γεφύρωση του ψηφιακού χάσματος. Δύσκολος δρόμος μέχρι εκεί αλλά, εάν υπάρξει πραγματική πολιτική βούληση και το επιτρέψουν και οι συνθήκες της αγοράς, όχι απαραίτητα μακρύς.

Η μεγαλύτερη πρόκληση: η ενημέρωση του κοινού
Μιλήσαμε για πολλές αλλαγές και για την ανάγκη του κόσμου να μάθει τι έρχεται και τι πρέπει να κάνει. Αν με ρωτήσετε, απ όλες τις προκλήσεις που αναφέραμε αυτή είναι η πιο μεγάλη. Γιατί όλα τα άλλα τα ελέγχεις, τα διαπραγματεύεσαι. Δεν μπορείς όμως ποτέ να είσαι σίγουρος ότι το σύνολο του πληθυσμού που επηρεάζεται κάθε φορά θα έχει ακούσει το μήνυμα σου, θα το έχει καταλάβει, θα έχει καταλάβει τι πρέπει να κάνει, και κυρίως θα το κάνει. Αν σε κάθε «αν» βάλετε ένα υπεραισιόδοξο 90% την ημέρα της μετάβασης 1 στους 3 Έλληνες δεν θα είναι έτοιμος. Αν το 90% γίνει 80% τότε μιλάμε για 3 στους 5 που δεν θα είναι έτοιμοι.

90% Χ 90% Χ 90% Χ 90% = 66%
Στην Αμερική μετά από 2,5 δισεκατομμύρια δολάρια ενημερωτική καμπάνια, και αναβολή της καταληκτικής ημερομηνίας από τον Φεβρουάριο στον Ιούνιο, είχαν 800,000 τηλεφωνήματα την πρώτη ημέρα και ήταν και εξαιρετικά ευτυχισμένοι γιατί περίμεναν 1.000.000-800.000 τηλεφωνήματα είναι 1% σε επίπεδο νοικοκυριών στην Αμερική.

Συντονισμένη καμπάνια, χιλιάδες GRPs - Στόχος μας η μέση Ελληνική οικογένεια
Χρειαζόμαστε λοιπόν μια συντονισμένη και μαζική καμπάνια με χιλιάδες GRPs για να περάσει το μήνυμα απέναντι. Να περάσει αυτό το κοινωνικό μήνυμα απέναντι. Η Digea ετοιμάζει με την βοήθεια της Διαφημιστικής D’Arcy που έχει αναλάβει και την επιμέλεια της καμπάνιας, μια ολοκληρωμένη καμπάνια ενημέρωσης που στοχεύει στην μέση Ελληνική οικογένεια με humor και απλή γλώσσα εστιάζοντας κυρίως στα κοινωνικά στρώματα και ηλικίες που είναι λιγότερο ανοιχτοί στις τεχνολογικές αλλαγές. Η καμπάνια θα ξεκινήσει μέσα στον Ιούλιο με μεγάλη μιντιακή πίεση. Η καμπάνια θα είναι σπονδυλωτή και το πρώτο σπότ θα ενημερώνει για την έλευση της ψηφιακής τηλεόρασης με στόχο να χτίσει μια βασική κατανόηση της αλλαγής που έρχεται. Σε δεύτερο χρόνο, και εφ όσον η αγορά θα είναι έτοιμη θα ξεκινήσει η ενημέρωση αναφορικά με την ανάγκη προμήθειας αλλά και την χρήση των αποκωδικοποιητών.

Σε ένα δεύτερο επίπεδο θα δημιουργηθεί άμεσα μια ιστοσελίδα με ότι χρειάζεται κανείς να ξέρει για την ψηφιακή τηλεόραση, τι πρέπει να κάνει, πότε έρχεται η ψηφιακή τηλεόραση στην περιοχή του ενώ θα υπάρχει ειδικός χώρος για τους επαγγελματίες εγκαταστάτες κεραιών αλλά και εμπόρους ηλεκτρικών ειδών. Παράλληλα πλησιάζοντας στην πρώτη εκπομπή, θα λειτουργήσει και τηλεφωνικό κέντρο όπου οι πολίτες θα μπορούν να απευθύνονται για πληροφορίες και βοήθεια. Αυτό το τμήμα της επικοινωνίας έχει αναλάβει η διαφημιστική εταιρεία Ashley.
Τέλος ένα μεγάλο μέρος της ενημέρωσης πέφτει στα χέρια των δημοσιογράφων. Σε εσάς. Πρόκειται για ένα κοινωνικό μήνυμα που όσοι έχουν βήμα πρέπει να το μεταφέρουν. Περιμένουμε λοιπόν από εσάς την περεταίρω ανάλυση, την σωστή πληροφόρηση και την συστηματική κάλυψη των εξελίξεων στο χώρο της ψηφιακής τηλεόρασης. Μέσα από όλα τα μέσα ώστε να πετύχουμε το δύσκολο τουλάχιστον 90% κατανόησης του τι πρέπει κανείς να κάνει. Η ψηφιακή μετάβαση είναι ευθύνη όλων μας και όπως είπαμε ο Κώστας κι εγώ η ενημέρωση είναι ίσως η μεγαλύτερη πρόκληση και ρόλος των δημοσιογράφων σε αυτό είναι πρωταρχικός. Σε αυτή την προσπάθεια μας βοηθάει η Palladian που έχει συντονίσει και το σημερινή συνέντευξη.

Καλώς ήρθατε στo μαγικό ψηφιακό κόσμο της Digea

Συνοψίζοντας λοιπόν

1. Η Digea είναι ο νέος ψηφιακός πάροχος που ιδρύθηκε από όλα τα ιδιωτικά κανάλια εθνικής εμβέλειας.
2. Η ψηφιακή τηλεόραση φέρνει στην φάση της μετάβασης τέλεια εικόνα, καλύτερο σήμα και τον έξυπνο οδηγό προγράμματος.
3. Η Digea Ξεκινάει την ψηφιακή εκπομπή στο τέλος του καλοκαιριού ενός στόχος μας είναι, με προϋπόθεση ότι η αγορά θα είναι έτοιμη, να καλύψουμε το 60% του πληθυσμού μέχρι τις αρχές του 2010.
4. Η ενημέρωση του κοινού είναι η μεγαλύτερη πρόκληση. Ετοιμάζεται καμπάνια που θα ξεκινήσει μέσα στο καλοκαίρι ενώ παράλληλα θα λειτουργήσει internet site και αργότερα call center.


Σας ευχαριστώ πολύ που ανταποκριθήκατε στο κάλεσμά μας. Εύχομαι να ξεκαθαρίσαμε τα βασικά για την ψηφιακή μετάβαση και τα επόμενα βήματα μας. Είμαστε στη διάθεση σας για ερωτήσεις.

Καλώς ήρθατε στo μαγικό ψηφιακό κόσμο της Digea