Nova: Σταθερά υψηλή συνδρομητική βάση τηλεόρασης και για το Α` Τρίμηνο του 2015…

Ανακοινώθηκαν τα οικονομικά αποτελέσματα για το Α` Τρίμηνο του 2015, από τα οποία αντλούνται δυο ερμηνείες για τη συνδρομητική βάση της Nova, από τη μια έχουμε αύξηση 5.2% (συγκριτικά με το αντιστοιχο Α` Τρίμηνο του 2014), διατηρώντας το ιστορικό υψηλό των 507,331 χιλιάδων συνδρομητών τηλεορασης (έναντι των 482,433 χιλιάδων συνδρομητών τηλεορασης του Α` Τρίμηνου του 2014). Και από την άλλη (με τις τελευταίες συνθήκες οικονομικού περιβάλλοντος), η συνδρομητική βάση της Nova έμεινε ουσιαστικά σταθερή στο Α` Τρίμηνο του 2015, αφού σε σχέση με το τελευταίο τρίμηνο του 2014 είχε ήδη μια συνδρομητική βάση της τάξης των 507,261 χιλιάδων συνδρομητών τηλεορασης...
"Ας ελπίσουμε ότι μια επερχόμενη μετάβαση DVB-S2 για το 1ο αναμεταδότη της nova, θα δώσει την ευκαιρία για μια πιο ριζική ανανέωση του χαρτοφυλακίου θεματικών καναλιών της, χωρίς να υπολογίζονται...
...και οι πιθανές εξελίξεις από μια οριστική εκδήλωση ενδιαφέροντος με δεσμευτικές προτάσεις εξαγοράς από τις εταιρείες Vodafone + Wind και OTE"...

Υπηρεσίες Συνδρομητικής Τηλεόρασης 
Στο 1ο τρίμηνο του 2015, η συνδρομητική βάση παρουσίασε αύξηση 5,2% συγκριτικά με το αντίστοιχο περσινό τρίμηνο, φτάνοντας στο ιστορικό υψηλό των 507,3 χιλιάδων συνδρομητών. Η εξάπλωση των υπηρεσιών 3play αναμένεται να συνεχίσει να είναι ο κύριος άξονας ανάπτυξης της αγοράς συνδρομητικής τηλεόρασης.



Q1 2015
Q1 2014
Δ
Συνδρομητές PayTV Ελλάδα
507.331
482.433

5,2%


.................



Αποτελέσματα 1ου τριμήνου 2015


29 Μαΐου 2015


Σημαντικά Σημεία

·          Ενίσχυση της συνδρομητικής βάσης, παρά το αντίξοο μακροοικονομικό περιβάλλον.
Ø 14,1% αύξηση σε συνδρομητές Nova 3Play
Ø 5,2% αύξηση σε συνδρομητές Nova
Ø 3,0% αύξηση σε συνδρομητές LLU
·          Έσοδα Α΄ Τριμήνου στα 92 εκατ. ευρώ
·          Προτεραιότητα στην βελτιστοποίηση της κοστολογικής βάσης


Q1 2015
Q1 2014
Δ
Συνολικές συνδρομές
1.187.876
1.145.948
3,7%
Μοναδικά νοικοκυριά
818.795
822.402
-0,4%
Συνδυαστικές υπηρεσίες/3play
369.081
323.546
14,1%
Συνδρομητές Broadband
680.545
663.515
2,6%
Συνδρομητές PayTV στην Ελλάδα
507.331
482.433
5,2%

(.000€)
Q1 2015
Q1 2014
Δ
Συνολικά έσοδα (ομαλοποιημένα)
91.997
97.446
-5,6%
Δημοσιευμένα EBITDA
14.555
15.973
-8,9%
Προσαρμοσμένα EBITDA
14.555
15.973
-8,9%

Σύμφωνα με το Διευθύνοντα Σύμβουλο, κ. Πάνο Παπαδόπουλο:
«Παρά το επιδεινούμενο μακροοικονομικό περιβάλλον, στο πρώτο τρίμηνο του 2015  συνεχίστηκε η αύξηση της συνδρομητικής μας βάσης, ενώ τα επίπεδα ικανοποίησης και πιστότητας των πελατών μας διατηρήθηκαν υψηλά, συμβάλλοντας στο να παραμένει η εταιρεία ανθεκτική στις πτωτικές τάσεις του κλάδου. Δεδομένης της μακροοικονομικής κατάστασης, παραμένουμε συντηρητικοί δίνοντας προτεραιότητα στην βελτιστοποίηση της κοστολογικής μας βάσης».


Λειτουργικά Αποτελέσματα

Συνδυαστικές Υπηρεσίες/3Play
Στο τέλος του 1ου τριμήνου του 2015, τα νοικοκυριά με Nova 3Play/συνδυαστικές υπηρεσίες της Forthnet, ανήλθαν στα 369 χιλιάδες, σημειώνοντας αύξηση της τάξης του 14,1%, σε σχέση με το 1ο τρίμηνο του 2014, ενισχύοντας την παρουσία της Forthnet στα ελληνικά νοικοκυριά. Αντίστοιχα, αύξηση σημειώθηκε στο μερίδιο των συνδρομητών Nova 3Play, σε σχέση με το σύνολο της συνδρομητικής βάσης της Forthnet, με την τάση αυτή να δρα υποστηρικτικά, τόσο στο μέσο έσοδο ανά συνδρομητή, όσο και στην ενίσχυση της πιστότητας των πελατών.


Q1 2015
Q1 2014
Δ
Νοικοκυριά με Nova 3Play/συνδυαστικές υπηρεσίες
369.081
323.546
14,1%
Ποσοστό νοικοκυριών με Nova 3Play/συνδυαστικές υπηρεσίες
45,1%
39,3%
+5,8pp
Νέα νοικοκυριά με Nova 3Play/συνδυαστικές υπηρεσίες
5.532
38.231
-85,5%

Τηλεπικοινωνιακές Υπηρεσίες
Στο 1ο τρίμηνο του 2015, οι συνδρομητές τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών αυξήθηκαν κατά 2,6% συγκριτικά με το αντίστοιχο περσινό τρίμηνο, καθώς ανήλθαν στους 680,5 χιλιάδες. Το εκτιμώμενο μερίδιο της Forthnet σε συνδρομητές LLU διαμορφώθηκε στο 31,7%, ενώ οι νέοι συνδρομητές της Forthnet, κατά τη διάρκεια του 1ου τριμήνου, αντιστοιχούν στο 10,9% της συνολικής αγοράς.


Q1 2015
Q1 2014
Δ
Συνδρομητές Broadband[1]
680.545
663.515
2,6%
Νέοι συνδρομητές
9.379
31.162
-69,9%
Ενεργοί συνδρομητές LLU
645.833
627.170
3,0%
Ποσοστό LLU
94,9%
94,5%
0,4π.μ.
Νέοι συνδρομητές LLU
2.419
30.192
-92,0%
Μερίδιο αγοράς σε νέους συνδρομητές
10,9%
83,9%
-73,0π.μ.
Συνολικό μερίδιο αγοράς LLU
31,7%
32,3%
-0,6π.μ.

Υπηρεσίες Συνδρομητικής Τηλεόρασης
Στο 1ο τρίμηνο του 2015, η συνδρομητική βάση παρουσίασε αύξηση 5,2% συγκριτικά με το αντίστοιχο περσινό τρίμηνο, φτάνοντας στο ιστορικό υψηλό των 507,3 χιλιάδων συνδρομητών. Η εξάπλωση των υπηρεσιών 3play αναμένεται να συνεχίσει να είναι ο κύριος άξονας ανάπτυξης της αγοράς συνδρομητικής τηλεόρασης.


Q1 2015
Q1 2014
Δ
Συνδρομητές PayTV Ελλάδα
507.331
482.433
5,2%
Οικονομικά Αποτελέσματα

Ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών για το 1ο τρίμηνο του 2015, ανήλθε στα €92,0εκ., παρουσιάζοντας μείωση σε σχέση με το 1ο τρίμηνο του 2014, εν μέρει εξαιτίας της μείωσης των τελών τερματισμού στα σταθερά δίκτυα. Τα έσοδα, προσαρμοσμένα ως προς το λογιστικό χειρισμό των εσόδων που η εταιρεία λειτουργεί ως ενδιάμεσος πάροχος, μειώθηκαν κατά 5,6%. Η μείωση των τελών τερματισμού στα σταθερά τηλεπικοινωνιακά δίκτυα επηρέασε τα έσοδα κατά €1,9 εκατ.

Ανάλυση εσόδων (€ ‘000)
Q1 2015
Q1 2014[2]
Δ
Λιανική
72.058
75.997
-5,2%
   Λιανική -Telco
36.802
41.616
-11,6%
   Λιανική - PayTV
35.256
34.381
2,5%
Εταιρικοί πελάτες
14.014
14.491
-3,3%
Εταιρικοί πελάτες (Ομαλοποιημένα)3
14.097
15.133
-6,9%
   Εταιρικοί πελάτες -Telco
8.877
9.425
-5,8%
   Εταιρικοί πελάτες -Telco
   (Ομαλοποιημένα)3
8.960
10.067
-11,0%
Εταιρικοί πελάτες - Pay TV      
5.137
5.067
1,4%
Διαφήμιση
1.625
3.639
-55,3%
Λοιπά έσοδα
4.217
2.677
57,5%
Κύκλος εργασιών
91.914
96.804
-5,1%
Κύκλος εργασιών (Ομαλοποιημένα)[3]
91.997
97.447
-5,6%

Τα προσαρμοσμένα EBITDA του 1ου τριμήνου του 2015 ανήλθαν στα €14,56 εκατ., έναντι €15,97 εκατ. το αντίστοιχο τρίμηνο του 2014, κυρίως λόγω της συμπίεσης των τιμών.

Ανάλυση EBITDA (€ ‘000)
Q1 2015
Q1 2014
Δ
Συνολικά έσοδα (συμπ. λοιπών εσόδων)
91.914
96.804
-5,1%
Συνολικά έσοδα (ομαλοποιημένα)3
91.997
97.446
-5,6%
Δημοσιευμένα EBITDA
14.555
15.973
-8,9%
Προσαρμοσμένα EBITDA[4]
14.555
15.973
-8,9%
Περιθώριο προσαρμοσμένων EBITDA
15,8%
16,5%
-0,66π.μ.

Ο συνολικός τραπεζικός δανεισμός το Μάρτιο του 2015 ανέρχεται σε €325 εκ.

Πρόσφατες Εξελίξεις

·         Το ελληνικό πρωτάθλημα ποδοσφαίρου θα μεταδίδεται και τα επόμενα 4 χρόνια από τα κανάλια Novasports. Τα κορυφαία αθλητικά κανάλια της χώρας, προχώρησαν σε επέκταση της σύμβασης κεντρικής διαχείρισης τηλεοπτικών δικαιωμάτων  με τη Super League, εξασφαλίζοντας μέχρι το 2019 τη δημοφιλέστερη αθλητική διοργάνωση για τον Έλληνα φίλαθλο.
·         Η εταιρεία βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με τις δανείστριες τράπεζες για την αναχρηματοδότηση των δανειακών της υποχρεώσεων. Στις 29/4/2015 υπέβαλε προς τις τράπεζες επικαιροποιημένη πρόταση αναχρηματοδότησης στα πλαίσια της οποίας εξετάζει και την έκδοση Μετατρέψιμου Ομολογιακού δανείου ύψους €100 εκ. Οι συζητήσεις με τις δανείστριες τράπεζες είναι σε εξέλιξη και η διοίκηση της εταιρείας είναι αισιόδοξη για την επιτυχή έκβαση των διαπραγματεύσεων αναχρηματοδότησης.
·         Μια νέα πρωτοποριακή λύση λάνσαρε η Forthnet, η οποία περιλαμβάνει υπηρεσίες Cloud PBX (εικονικού τηλεφωνικού κέντρου), καθώς και μια μεγάλη γκάμα πρόσθετων υπηρεσιών UCC. Αποτελεί ιδανική λύση για εταιρίες οι οποίες θέλουν να εγκαταστήσουν, αναβαθμίσουν ή αντικαταστήσουν τις υποδομές τηλεφωνικού κέντρου με χαμηλό μηνιαίο κόστος και άμεση υλοποίηση.





ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΣΗΜΕΙΩΣΗ
Σε αυτή την παρουσίαση ενδέχεται να περιέχονται μελλοντικές προβλέψεις, οι οποίες βασίζονται σε εκτιμήσεις και υποθέσεις σχετικά με αναμενόμενες εξελίξεις και άλλους παράγοντες που επηρεάζουν την Εταιρεία. Οι εκτιμήσεις αυτές δεν αποτελούν ιστορικά γεγονότα ούτε εγγύηση για τη μελλοντική απόδοση της Εταιρείας. Αυτές οι μελλοντικές εκτιμήσεις εμπεριέχουν κινδύνους και αβεβαιότητες καθώς υπάρχουν παράγοντες που μπορούν να δημιουργήσουν σημαντική παρέκκλιση των μελλοντικών αποτελεσμάτων της Εταιρείας από τις εκτιμήσεις αυτές.

Οι μελλοντικές εκτιμήσεις αφορούν μόνο την ημερομηνία της συγκεκριμένης παρουσίασης και δεν αναλαμβάνουμε οποιαδήποτε υποχρέωση να ανανεώνουμε ή επικαιροποιούμε δημόσια οποιεσδήποτε μελλοντικές εκτιμήσεις που περιέχονται στο παρόν προκειμένου να συνάδουν αυτές με τυχόν αλλαγές στις προσδοκίες, στα γεγονότα, στις συνθήκες ή τους όρους που αποτέλεσαν τη βάση για τις εν λόγω μελλοντικές εκτιμήσεις.




[1]Ενεργοί & υπό ενεργοποίηση συνδρομητές
[2]Ορισμένα κονδύλια της προηγούμενης περιόδου αναταξινομήθηκαν προκειμένου να καταστούν συγκρίσιμα με τα αντίστοιχα της τρέχουσας περιόδου
[3]Η ομαλοποίηση οφείλεται στην αναταξινόμιση στον κύκλο εργασιών κονδυλίων των επιχειρηματικών εσόδων που βάσει λογιστικού χειρισμού παρουσιάζονται στα έξοδα
[4]Προσαρμοσμένα EBITDA από μη ταμειακές και άλλες προσαρμογές