Πέμπτη

Συνέντευξη Υπουργού ΥΠΟΜΕΔΙ κ. Χ. Σπίρτζη στο ραδιοφωνικό σταθμό «Στο Κόκκινο» για την "Αδειοδότηση παρόχων περιεχομένου"...

Συνέντευξη παραχώρησε ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Χρήστος Σπίρτζης στο ραδιοφωνικό σταθμό «Στο Κόκκινο» και τους δημοσιογράφους κ. Κώστα Αρβανίτη και κ. Προκόπη Αγγελόπουλο. Κεντρικό άξονα της συνέντευξης αποτέλεσε το κατατεθέν νομοσχέδιο για την «Αδειοδότηση παρόχων περιεχομένου επίγειας ψηφιακής τηλεοπτικής ευρυεκπομπής ελεύθερης λήψης και άλλες διατάξεις». Ολόκληρη η συνέντευξη έχει ως εξής...

Κ. ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ: Καλημέρα σας κ. Υπουργέ.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Καλημέρα κ. Αρβανίτη και καλημέρα σε όλους τους ακροατές σας.
Κ. ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ: Να ξεκινήσουμε με το νομοσχέδιο. Είδαμε πάρα πολύ μεγάλη αντίδραση, κατ’ αρχήν από τους ιδιοκτήτες, αυτό ήταν λογικό κι αναμενόμενο, φωτογραφίζει ουσιαστικά και πώς θα παίξουν τα δελτία ειδήσεων για όλα τα θέματα και γι’ αυτό βεβαίως, πολύ πιο σκληρά, είδαμε όμως, και θα ξεκινούσα απ’ αυτό, ενδιαφέρον παρουσιάζει και η στάση των κομμάτων, και του Ποταμιού και της Νέας Δημοκρατίας μα και του ΠΑΣΟΚ. Θα ήθελα ένα σχόλιο.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Θεωρώ ότι πρέπει να δοθεί μια μάχη για την ανεξαρτησία του πολιτικού συστήματος της χώρας από το οικονομικό σύστημα της χώρας και τα ΜΜΕ. Αν κάποια κόμματα δεν είναι ώριμα να δώσουν αυτή τη μάχη και είναι σε άλλη κατεύθυνση, δηλαδή θέλουν να συνεχίσουν κατά τη γνώμη μου την άρρωστη σχέση που υπάρχει αρκετές δεκαετίες μεταξύ του οικονομικού συστήματος, του πολιτικού συστήματος και των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης και να συνεχίσουμε σαν κοινωνία και σα χώρα στην ίδια λογική που έχουμε ζήσει, παίρνουν την πολιτική ευθύνη.
Ο κόσμος, οι πολίτες είναι πάρα πολύ ώριμοι κι αυτό φάνηκε στις συνεχείς τελευταίες εκλογικές αναμετρήσεις, το πόσο μπορεί πλέον το οικονομικό σύστημα και τα ΜΜΕ να τους επηρεάσουν προς τη μία ή την άλλη κατεύθυνση. Ας πάρουν λοιπόν την πολιτική ευθύνη και ας συνεχίσουν το ίδιο βιολί που έχουν ξεκινήσει εδώ και δεκαετίες. Εμείς πάμε σε μια άλλη κατεύθυνση. Πρέπει να υπάρχει πλήρης ανεξαρτησία του πολιτικού συστήματος από το οικονομικό σύστημα της χώρας, πρέπει να υπάρχουν καθαροί κανόνες, πρέπει να υπάρχει ισονομία, αξιοκρατία και αυτό θα παλέψουμε.
Π. ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΣ: Κύριε Υπουργέ, μιλήσατε χτες στη Βουλή για τα 156 σημεία εκπομπής με βάση την ΚΥΑ και μάλιστα, κάνατε λόγο για κάτι το οποίο έγινε απ’ ό,τι κατάλαβα αυθαίρετα γιατί εσείς κάνατε μια διαδικασία στο Υπουργείο και σε συνεργασία του Πανεπιστημίου Πειραιά και του ΕΜΠ για μια νέα μελέτη ουσιαστικά που προβλέπει 275 σημεία εκπομπής. Τι σημαίνει αυτό στην πράξη τελικά; Τι έγινε;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Εμείς βρήκαμε στο Υπουργείο μια μελέτη η οποία είχε εκπονηθεί από το ΕΜΠ και από το Πανεπιστήμιο Πειραιά, τη βρήκαμε, δεν την κάναμε εμείς, είχε προκηρυχθεί κανονικά, την είχαν κερδίσει τα δυο Ανώτατα Ιδρύματα, είχαν παραδώσει τη μελέτη και η μελέτη είχε παραληφθεί από τις Υπηρεσίες του Υπουργείου. Αυτή η μελέτη προέβλεπε 275 σημεία εκπομπής.
Π. ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΣ: Άρα δηλαδή μειώθηκαν τα σημεία εκπομπής για να περιοριστούν και οι δυνατότητες των ιδιωτικών καναλιών;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Μειώθηκαν τα σημεία εκπομπής χωρίς γνωμοδότηση από τις Υπηρεσίες, χωρίς έγκριση από τις Υπηρεσίες, άρα βγήκε μια ΚΥΑ κατά τη γνώμη μου αυθαίρετα, χωρίς τα τεκμηριώνεται από τον υπηρεσιακό μηχανισμό του Υπουργείου ή από αρμόδιους φορείς. Από κει και πέρα ο καθένας αντιλαμβάνεται, είναι ένα από τα βήματα τα διαδοχικά που έγιναν, για να φτάσουμε στη σημερινή κατάσταση.
Επομένως δεν έχουμε τη μετάδοση τηλεοπτικού σήματος σε πολύ μεγάλες περιοχές της χώρας γεωγραφικές γιατί έτσι κι αλλιώς η ανάλυση που έγινε κι αυτά που μεταδίδει και η ΕΡΤ…
Κ. ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ: Να εξηγήσουμε στους ακροατές ποια είναι ακριβώς η λογική της ερώτησης.
Π. ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΣ: Το κατήγγειλε χτες ο κ. Σπίρτζης για την Κοινή Υπουργική Απόφαση η οποία είχε εκδοθεί στις 5/10/2012, για 156 σημεία εκπομπής στο χάρτη συχνοτήτων, βρήκαν όμως στο Υπουργείο μια μελέτη του Πανεπιστημίου Πειραιά με το ΕΜΠ που προέβλεπε 275 σημεία εκπομπή. Έτσι, ουσιαστικά περιορίστηκε το κόστος όπως πολύ σωστά ανέφερες.
Επίσης, ταυτόχρονα περιορίζεται και η δυνατότητα που υπάρχει στην Περιφέρεια να παρακολουθεί, να ενημερώνεται, να έχει τα ίδια ουσιαστικά δικαιώματα ως τηλεθεατής ο κάτοικος της Περιφέρειας και γνωρίζουμε πολύ καλά πόσο σημαντικός ήταν τα προηγούμενα χρόνια ο ρόλος της ΕΡΤ στην κάλυψη αυτών των περιοχών.
Κ. ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ: Εδώ να πούμε στους ακροατές και κάτι πολύ απλό: Εκτός από τα σημεία αυτά, σε άλλα σημεία που υπήρχε ανάγκη, π.χ. στο νομό Καστοριάς όπου ήταν έξω από την ομπρέλα αυτή, εκλήθη ο Δήμος, η Τοπική Αυτοδιοίκηση δηλαδή στο σύνολο, να πληρώσει μέσα από τα δημοτικά τέλη, οι πολίτες δηλαδή ουσιαστικά, την εγκατάσταση της Digea και να βλέπουν τα κανάλια. Αυτό ξέρω στην Καστοριά, μπορεί να με πάρει κάποιος να μου πει και για τη Φλώρινα.
Π. ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΣ: Πιθανότατα να έχει γίνει κι αλλού.
Κ. ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ: Μπορεί και αλλού, αλλά επειδή το γνωρίζω.. Αυτό είναι ανεπίτρεπτο, σε καμία περίπτωση δε μπορεί ο πολίτης να ξαναπληρώσει ουσιαστικά πάλι κανάλια και να επανακεφαλαιοποιεί ουσιαστικά, διότι εδώ υπάρχει ζήτημα, να καταλάβουμε όλοι μας: Δεν είναι δυνατό τα κανάλια να είναι και παραγωγοί εκπομπής και πάροχοι της εκπομπής. Δηλαδή και να παράγω και να παρέχω.
Αυτό πρέπει να είναι πάνω σ’ ένα δημόσιο φορέα ή τουλάχιστον με τη συμμετοχή του δημόσιου φορέα, για να βλέπεις ποιοι είναι οι κανόνες. Λέγαμε κ. Σπίρτζη ακριβώς αυτό, ότι δεν είναι δυνατόν τα κανάλια να είναι και παραγωγοί και πάροχοι εκπομπών.
Και το δεύτερο είναι ότι η Digea καλούσε Δήμους και Κοινότητες και Περιφέρειες, όπου δεν έχει κέντρα εκπομπής, εμμέσως ή αμέσως να πληρώνουν ουσιαστικά οι πολίτες τα κέντρα εκπομπής. Αυτό έχει γίνει.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Κοιτάξτε, το δεύτερο ήταν μέσω προγραμμάτων που επιδοτούνται από το ΕΣΠΑ, τα οποία εγώ υπέγραψα ν’ απενταχθούν, αυτή η κυβέρνηση τα απένταξε και τ’ απένταξε για λόγους νομιμότητας προφανώς. Δε μπορεί δηλαδή να τρέχουν έργα οι Δήμοι ή οι Περιφέρειες, τα οποία στην ολοκλήρωσή τους θα φέρουν κόστος στο Δημόσιο και κέρδη σε ιδιώτες. Δε γίνεται δηλαδή ένας Δήμος στη Θράκη ή μια Περιφέρεια να πληρώνει ένα έργο πομπών τηλεόρασης, να τα συντηρεί, να πληρώνει το κόστος λειτουργίας τους και να δοθούν για χρήση χωρίς τίμημα μάλιστα, σε μια ιδιωτική εταιρεία που είναι η Digea.
Κ. ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ: Να πούμε και κάτι άλλο στους ακροατές και να μας πείτε κι εσείς: Η Digea είναι λοιπόν μια συνέργεια ουσιαστικά των ιδιωτικών καναλιών, αυτό είναι, πεταμένη η ΕΡΤ έξω από αυτή τη διαδικασία..
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Είναι κάποιων ιδιωτικών καναλιών..
Κ. ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ: Κάποιων, της Αθήνας. Τα άλλα που είναι μέσα πληρώνουν τη Digea. Λοιπόν εγώ θέλω να ρωτήσω κάτι πολύ απλό: Πόσα χρήματα δίνει η Digea στο κράτος και πόσα λαμβάνει η Digea ουσιαστικά από τους άλλους τηλεοπτικούς σταθμούς; Πόσα παίρνει, πόσα δίνει;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Η Digea έχει δώσει στο κράτος 18 εκατομμύρια ευρώ και το πόσα λαμβάνει έχει να κάνει με το χρηματοοικονομικό μοντέλο που μετά το διαγωνισμό άλλαξε η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείου. Αυτό είναι ένα από τα σημεία του διαγωνισμού που κατά τη γνώμη τη δική μου είναι ένα γκρίζο σημείο για τη σύμβαση που έκανε η ΕΤ και τις διαδικασίες που ακολούθησε.
Κι εδώ είναι ένα, υπάρχουν κι άλλα κι εδώ μπαίνει ένα θέμα για το ποιος ελέγχει τις διαγωνιστικές διαδικασίες των Ρυθμιστικών Αρχών. Οι Ρυθμιστικές Αρχές έχουν από το ρόλο τους αυτό που λέει η λέξη, έναν ρυθμιστικό χαρακτήρα, στη χώρα μας έχουν ανατεθεί αρμοδιότητες που δεν ανήκουν ή δεν έπρεπε ν’ ανήκουν σε Ρυθμιστικές Αρχές όπως είναι διαγωνισμοί σαν κι αυτόν που λέμε, όπως είναι αδειοδοτήσεις κεραιών, όπως είναι άλλα πράγματα τα οποία έπρεπε να τα κάνουν οι δημόσιες Υπηρεσίες και η Ρυθμιστική Αρχή είναι να ελέγχει αν γίνονται αυτοί οι διαγωνισμοί με διαφάνεια, σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Δίκαιο, αν έχουμε στρέβλωση της αγοράς, αν τηρείται το Δίκαιο του Ανταγωνισμού.
Εδώ βλέπουμε όμως ακριβώς το ανάποδο. Να μην υπάρχει σ’ αυτές τις Αρχές έλεγχος από πουθενά, από κανένα..
Κ. ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ: Ναι, εδώ υπάρχει ένα ζήτημα όμως. Δηλαδή εγώ είμαι ένας επιχειρηματίας, είμαι ένα consortium επιχειρηματιών που έχουμε επενδύσει στην Κρήτη ή στη Ρόδο ή στην Πάτρα κι έχουμε έναν τηλεοπτικό σταθμό σύννομο. Δηλαδή με όλες τις διαδικασίες. Έρχεται ξαφνικά το κράτος και λέει «δεν είμαι εγώ ο ρυθμιστής, είναι ο Digea, είναι ο Προκόπης Αγγελόπουλος, ο οποίος καθορίζει, θέλω να μάθω από πού, και το κόμιστρο, δηλαδή το πόσο πρέπει να πληρώνω εγώ, το κανάλι της Πάτρας για να μπορεί να σηκωθεί το σήμα μου πάνω».
"Υπολογίζω ότι η Digea πρέπει να μαζεύει καμιά 50αριά εκατομμύρια τουλάχιστον από τους ιδιωτικούς τηλεοπτικούς σταθμούς χωρίς να παρέχει υπηρεσίες".
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Μπορεί και παραπάνω..
Κ. ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ: Μπορεί και παραπάνω, δίνοντας στο κράτος 10-12 εκατομμύρια ευρώ, εδώ είναι μια πολύ καλή δουλειά απ’ ό,τι φαίνεται, με κοπανιστό αέρα.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Το χειρότερο είναι ότι το ρυθμίζει η ΕΕΤΤ, όχι η Digea. Επομένως θα πρέπει να δούμε το πώς έχει λειτουργήσει η ΕΕΤΤ σε όλο αυτό το διαγωνισμό και όχι μόνο. Και θα πρέπει να δούμε την αλληλουχία των ενεργειών που έγιναν ιστορικά τα προηγούμενα χρόνια, στις προηγούμενες κυβερνήσεις για να βγάλουμε και μερικά συμπεράσματα.
Δηλαδή εδώ έχουμε την έκδοση της Κοινής Υπουργικής Απόφασης για το χάρτη συχνοτήτων, που είπαμε πριν τι συμβαίνει, στη συνέχεια έχουμε το μαύρο και το κλείσιμο της ΕΡΤ, που σημαίνει ότι δε μπορούσε η ΕΡΤ να συμμετέχει σ’ αυτό το διαγωνισμό..
Κ. ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ: Μα γι’ αυτό έκλεισε η ΕΡΤ.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Κι εμένα αυτή είναι η άποψή μου..
Κ. ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ: Δεν έκλεισε επειδή η Κατσίμη το πρωί είπε κάτι υπονοούμενα στον Υπουργό.. Δεν είναι και τόσο ανόητοι..
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ναι. Το τρίτο που έγινε ήταν ο συγκεκριμένος διαγωνισμός με μια εταιρεία να συμμετέχει, ενώ στη διαβούλευση μετείχαν 26 εταιρείες, στη συνέχεια είχαμε κάποιες δε που αμφισβητείται κατά τη γνώμη μου το πώς έγιναν και το τι νομιμότητα έχουν και στη συνέχεια έχουμε ένα ιδιωτικό μονοπώλιο για τις επίγειες ψηφιακές συχνότητες της χώρας. Αυτή είναι η αλληλουχία των ενεργειών.
Θεωρώ ότι είναι πολύ μεγάλη στρέβλωση σε μια χώρα να υπάρχει ένα ιδιωτικό μονοπώλιο, να μην τηρούνται οι ευρωπαϊκές διαδικασίες για το Δίκαιο του Ανταγωνισμού, δε μπορεί αυτά τα θέματα να μπαίνουν όταν έχουμε μόνο κρατικά μονοπώλια, πρέπει να τα βλέπουν κι όταν υπάρχουν ιδιωτικά μονοπώλια. Και πρέπει να δούμε και το ρόλο, τον τρόπο που ενεργούν οι Ρυθμιστικές Αρχές και στη χώρα μας και γενικότερα στην Ευρώπη, διότι δεν είμαστε διατεθειμένοι ν’ ανεχθούμε συμπεριφορές είτε παραβατικές είτε στο όριο της νομιμότητας είτε παράνομες από οποιονδήποτε.
Π. ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΣ: Περιγράφετε λοιπόν κάτι το οποίο ακούγεται σκανδαλώδες, ένας διαγωνισμός ο οποίος τελικά έγινε μ’ έναν μόνο υποψήφιο, έπεσε και το μαύρο εκείνη την περίοδο στην ΕΡΤ που όλοι θυμόμαστε πώς ακριβώς είχε λειτουργήσει και το βλέπουμε τώρα ουσιαστικά, κάνοντας και μια μικρή ανασκόπηση.
Θέλω να μου πείτε πώς διορθώνεται τελικά αυτό, ποια είναι η δική σας στόχευση και αν θα γίνει κάποια έρευνα για όλα αυτά που μας λέτε, για ν’ αποδοθούν και ευθύνες.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Κοιτάξτε, εγώ δε θα κάνω ούτε το δικαστή ούτε τον Εισαγγελέα ούτε η κυβέρνηση πρόκειται να κάνει το ντετέκτιβ. Ό,τι στοιχεία έχουν πέσει στην αντίληψή μας, έχω ενημερώσει τον αρμόδιο Εισαγγελέα που φαντάζομαι ότι θα το ερευνήσει. Αυτό έγινε αρκετούς μήνες πριν. Από κει και πέρα γίνεται σ’ εμάς μια κριτική κυρίως από τη Νέα Δημοκρατία και από άλλα κόμματα της αντιπολίτευσης, ότι χτυπάμε τις Ανεξάρτητες Αρχές, ότι είμαστε κρατιστές και πολλά άλλα. Αυτά είναι στη σφαίρα της φαντασίας. Και να πω λίγο και πως θέλουμε να θεραπεύσουμε..
Κ. ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ: Ναι να το πείτε.
Π. ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΣ: Ναι, να διαμορφωθούν οι συνθήκες ανταγωνισμού, αυτές που έλειψαν δυόμισι χρόνια.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Κατ΄ αρχάς θα διορθώσουμε το πλαίσιο που θα λειτουργούν οι Ρυθμιστικές Αρχές και ένα κομμάτι του σχεδίου νόμου είναι αυτό, δεν μπορεί δηλαδή η ΕΕΤΤ να λειτουργεί, όπως και όλες οι Ρυθμιστικές Αρχές χωρίς Πειθαρχικό Συμβούλιο, χωρίς έλεγχο από πουθενά στις διαγωνιστικές τους διαδικασίες.
Το δεύτερο είναι η στελέχωση της Διοίκησης των Ρυθμιστικών Αρχών. Δεν μπορεί κ. Αρβανίτη να στείλω εγώ ή ο Γενικός Γραμματέας Τηλεπικοινωνιών έναν Σύμβουλό του για Πρόεδρο ή Αντιπρόεδρο στην Ανεξάρτητη Ρυθμιστική Αρχή και να είναι ανεξάρτητη.
Κ. ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ: Ναι.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ναι, αυτό έκαναν οι προηγούμενες Κυβερνήσεις.
Δηλαδή Σύμβουλοι του Γενικού Γραμματέα ή των Υπουργών ήταν Αντιπρόεδροι και Μέλη στην Ανεξάρτητη Ρυθμιστική Αρχή των Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων. Και μάλιστα δε γίνεται τα κόμματα που κυβέρνησαν τη χώρα να μας κάνουν κριτική ότι "χτυπάμε τις Ανεξάρτητες Αρχές", όταν έχουν συμπεριφερθεί με αυτόν τον τρόπο.
Και το τρίτο και σημαντικότερο κατά τη γνώμη μου είναι ότι πρέπει να γίνει μία κουβέντα για τον πραγματικό ρόλο και την ανεξαρτησία των Ρυθμιστικών Αρχών και μέχρι που φτάνουν κι από πού ελέγχονται.
Από κει και πέρα γι΄ αυτούς τους λόγους έχουμε βάλει συγκεκριμένα άρθρα για τη λειτουργία της ΕΕΤΤ και σκεφτόμαστε να θεραπεύσουμε όλη αυτή τη διαδικασία στο χώρο των τηλεοπτικών συχνοτήτων, ιδρύοντας μία εταιρεία την ΕΡΤ-ΝΕΤ, που θα λειτουργεί ανταγωνιστικά στη Digea.
Κ. ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ: Ωραία, εδώ μια ερώτηση και θα σας κρατήσουμε και μετά τις διαφημίσεις λίγο, μία ερώτηση θέλω να κάνω τώρα μόνο. Γιατί πρέπει να αποφασίζει, αυτό πραγματικά με βρίσκει αντίθετο, γιατί να αποφασίζει ο Υπουργός για το πόσα κανάλια θα εκπέμπουν κι όχι οι αρμόδιες Επιστημονικές Αρχές ή το Υπουργείο ή ακόμα και η Βουλή μετά την παράδοση των ντοκουμέντων; Δηλαδή σύμφωνα με το χάρτη αυτό είναι, αποφασίζει το Σώμα, 10 κανάλια 15, γιατί να αποφασίζει; Τώρα είναι ο κ. Παππάς, αλλά γιατί να αποφασίζει ο Υπουργός;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Θα σας πω κ. Αρβανίτη, είναι παραπλήσια κουβέντα με αυτή που κάναμε πριν. Στη χώρα μας υπάρχει ένα Σύνταγμα και το Σύνταγμα ορίζει ποια είναι η εκτελεστική εξουσία, ποια είναι η νομοθετική εξουσία, ποια είναι η δικαστική εξουσία και ποιες είναι οι ανεξαρτησίες που αυτές οι εξουσίες και οι αρμοδιότητες έχουν.
Επομένως τον στείρο τεχνοκρατισμό δεν υπάρχει λόγος να καθόμαστε να τον συζητάμε, αν χωράνε οι συχνότητες, τι αριθμό καναλιών αυτής της ανάλυσης που θα αποφασίσουμε ή άλλες, μαθηματικά βγαίνει το πόσα κανάλια μπορεί να αντέξει το σύστημα που έχουμε και οι συχνότητες που έχουμε στη χώρα.
Υπάρχει και η άλλη οπτική που λέει ότι αρκετοί τηλεοπτικοί σταθμοί εδώ και χρόνια είναι εταιρείες οι οποίες είναι ελλειμματικές, μπαίνουν μέσα δηλαδή. Αναρωτιέται κανείς λοιπόν πως μία αγορά σαν κι αυτή μπορεί να είναι υγιής με πολύ μεγάλο αριθμό τηλεοπτικών καναλιών, παρόχων περιεχομένου.
Και αναρωτιέται κανείς γιατί κρατάει αυτές τις εταιρίες. Δηλαδή ένας επιχειρηματίας που για αρκετά χρόνια μπαίνει μέσα και που δεν υπάρχει και προοπτική να μην μπαίνει μέσα, έτσι όπως είναι σήμερα η αγορά στο συγκεκριμένο χώρο, τίθενται τα ερωτήματα «γιατί κρατάει»..
Κ. ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ: Για τη Δημοκρατία.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Για τη Δημοκρατία. Επειδή λοιπόν έχουμε ευαισθησία στο πως πρέπει να λειτουργεί η Δημοκρατία, πρέπει η Κυβέρνηση, δηλαδή ο Υπουργός..
Κ. ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ: Άλλοι πήγαν στα Μακρονήσια για τη Δημοκρατία κι άλλοι ότι έχουν και δεν έχουν τα ρίχνουν στα ελλειμματικά κανάλια, για τη Δημοκρατία κ. Υπουργέ, τι δεν καταλαβαίνετε;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Πραγματικά είμαι πολύ συγκινημένος κ. Αρβανίτη με αυτό που λέτε…
Κ. ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ: Ωραία, να πάω σε διαφημίσεις; Γιατί κι εγώ με την αγορά είμαι τώρα.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Βεβαίως, βεβαίως.
ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ
Κ. ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ: Ο Υπουργός ο κ. Σπίρτζης είναι μαζί μας για να κουβεντιάσουμε αυτό το θέμα και το θέμα της μεγάλης ιστορίας για τη Δημοκρατία που είναι οι συχνότητες βεβαίως και το πώς θα διαχειριστεί το κράτος πλέον το θέμα των συχνοτήτων και της Δημοκρατίας, γιατί περί αυτού πρόκειται. Λοιπόν κ. Υπουργέ μας ακούτε;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Σας ακούω κ. Αρβανίτη αλλά δεν είναι 1,5 εκατομμύριο, είναι 2,5 τα εκατομμύρια.
Κ. ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ: Το χρόνο η ΕΡΤ;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Το χρόνο.
Κ. ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ: Λάθος έκανα, συγνώμη.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Παρακαλώ.
Κ. ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ: Εντάξει, λίγα δεν τα λες δηλαδή. Συγνώμη, είναι 2,5 εκατομμύρια, μάλιστα. Αν βάλουμε λοιπόν και τους ιδιωτικούς σταθμούς που είναι καμιά 100στή, πόσοι είναι οι ιδιωτικοί σταθμοί;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: 103.
Κ. ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ: Ναι 103 λοιπόν, που δεν είναι 1,5 εκατομμύριο, είναι πιο μικρά ποσά, 2,5 με 3,5 και 4,5 και 5 χιλιάδες, κάπου εκεί πάει, ας κάνει κάποιος τον πολλαπλασιασμό και θα δει περίπου το ποσό που λαμβάνει η Digea ουσιαστικά για να μεταδίδει το δημόσιο σήμα. Θες να πεις κάτι πριν προχωρήσω εγώ;
Π. ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΣ: Ναι, απλώς ένα σχόλιο να κάνω, ότι στην περιφέρεια από επαφές που έχω, θα το ξέρεις κι εσύ προφανώς, πολλοί τηλεοπτικοί σταθμοί αισθάνονται ότι είναι δυσβάσταχτη αυτή η υποχρέωση η οικονομική προς τη Digea και νομίζω ότι κάποιοι θέτουν και ζήτημα βιωσιμότητας. Δεν ξέρω τώρα ποια είναι η εικόνα που έχει ο κ. Σπίρτζης.
Κ. ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ: Γι΄ αυτό κάνει και το δημόσιο φορέα.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Αυτό ακριβώς, υπάρχουν πάρα πολλά παράπονα, μπαίνουν θέματα βιωσιμότητας αρκετών περιφερειακών καναλιών και κάποια ήδη έχουν κλείσει, κάποια δεν μπορούν να ανταποκριθούν σε αυτό το βάρος.
Προφανώς κ. Αρβανίτη και στα περιφερειακά κανάλια πρέπει να εξορθολογιστεί ο χώρος. Δηλαδή ανά περιφέρεια ανάλογα και την αγορά που υπάρχει δεν μπορεί να υπάρχουν δεκάδες κανάλια, που να κάνουν την ίδια ιστορία σε τοπικό ή σε περιφερειακό επίπεδο.
Κ. ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ: Κατ΄ αρχήν εδώ υπάρχει ένα ζήτημα Υπουργέ, ένα περιφερειακό ραδιόφωνο ή μια περιφερειακή τηλεόραση υπάρχει για να μεταδίδει ουσιαστικά περιφερειακό πρόγραμμα, δηλαδή τοπικό πρόγραμμα. Τοπικής αισθητικής, τοπικού ενδιαφέροντος, ήθη, έθιμα και ούτω καθεξής.
        Δεν είναι ούτε για τηλεπωλήσεις ένα, ούτε βεβαίως για να μεταδίδει σε δίκτυο άλλες εκπομπές αυτού του τύπου, ούτε για την κεντρική πολιτική σκηνή. Και αυτή βεβαίως, αλλά το θέμα είναι πως θα αναπτυχθεί η τοπική κοινωνία. Νομίζω, γι΄ αυτό υπάρχει, αλλιώς γιατί υπάρχει;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ναι ακριβώς, άρα κι εκεί πρέπει να γίνει ένας εξορθολογισμός και προβλέπεται και στους περιφερειακούς σταθμούς να γίνουν αντίστοιχοι διαγωνισμοί και να υπάρχουν αντίστοιχοι όροι από τα περιφερειακά κανάλια, σε σχέση με τη λειτουργία τους.
Κ. ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ: Να σας ρωτήσω κάτι, για να εκπέμψει κάποιος στις άδειες που θα πει η Κυβέρνηση, πανελλαδικό σήμα, θα υπάρχει ένα αντίτιμο, θα υπάρχει μια υπενοικίαση; Πως ακριβώς θα γίνει, θα πληρώνει κάτι αυτός που έχει τη δυνατότητα να εκπέμψει;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Βεβαίως θα πληρώνει κάτι για να έχει άδεια προκειμένου να μπορεί να έχει τηλεοπτικό σταθμό, να είναι αυτό που λέμε «πάροχος περιεχομένου» και θα πληρώνει και κάτι στην εταιρεία που εκπέμπει το πρόγραμμά του.
Κ. ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ: Το σήμα, όποια θέλει. Ή τη μία ή την κρατική.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ακριβώς.
Κ. ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ: Μπορούμε να προσδιορίσουμε περίπου πόσο θα είναι για πανελλαδικής εμβέλειας το αντίτιμο, δηλαδή η ενοικίαση; Σε εκατομμύρια φαντάζομαι.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Όχι κ. Αρβανίτη, γιατί αυτό είναι μία άσκηση που θα την κάνει η ΕΡΤ-ΝΕΤ, όταν με το καλό συσταθεί και βέβαια μετά από την καθοδήγηση και τους όρους που θα θεσπίσει η ΕΡΤ. Αυτό είναι αρμοδιότητα της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, που ορίζει ένα εύρος μέσα στο οποίο κινούνται οι πάροχοι δικτύου για να τιμολογούν τις υπηρεσίες τους.
Κ. ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ: Μάλιστα, κ. Υπουργέ τα τηλεοπτικά κανάλια των Αθηνών, του κράτους των Αθηνών για να είμαστε απόλυτα ακριβείς, πανελλαδικής εμβέλειας, έχουν πάρει πάρα πολλά δάνεια ακόμα και μέσα στην κρίση, ακόμα και λίγο πριν και λίγο μετά τα capital controls.
        Θέλω να ρωτήσω λοιπόν, δεν είναι πάρα πολύ απλό ο Αρβανίτης ο οποίος έχει ένα τηλεοπτικό δίκτυο πανελλαδικής εμβέλειας, που έχει πάρει 200 και 250 εκατομμύρια από τις τράπεζες, να δηλώσει πτώχευση και να έρθει μετά να δώσει 10-20 εκατομμύρια πόσο θα οριστεί και να ξαναβγεί αμόλυντος καθαρός και να ξαναεκπέμψει, φορτώνοντας εμένα ουσιαστικά τα 200 εκατομμύρια ή τα 300 εκατομμύρια που έχει πάρει δάνειο; Με τη λογική της πτώχευσης.
Να ξαναπληρώσω δηλαδή πάλι τον κ. Μπόμπολα εγώ κι εσείς και ο ακροατής;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Όχι, δε θα μπορεί να γίνει αυτό με τις προβλέψεις που υπάρχουν στο σχέδιο νόμου. Δηλαδή ο μέτοχος ενός υπάρχοντος καναλιού που πτωχεύει, δεν μπορεί να μετέχει σε μία άλλη εταιρεία και να συμμετέχει στο διαγωνισμό που θα γίνει για τις τηλεοπτικές άδειες.
Κ. ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ: Άμα είναι offshore;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Έχω την αίσθηση ότι δεν μπορεί να είναι offshore, πρέπει να είναι ονομαστικοποιημένες οι μετοχές και υπάρχουν πολύ σκληρές δεσμεύσεις και όροι για τους μετόχους των καναλιών που θα μετέχουν στο διαγωνισμό για τις αδειοδοτήσεις.
Επομένως πιστεύω ότι αυτά έχουν διαφυλαχθεί με τους όρους που μπαίνουν στο σχέδιο νόμου, δε θεωρώ ότι οι επιχειρηματίες που είναι και σήμερα στους τηλεοπτικούς σταθμούς θα πάνε σε μία τέτοια λογική, είναι παράδοξο.
Αλλά δε διασφαλίζεται βέβαια και το ότι αν δε γινόταν όλο αυτό το εγχείρημα που επιχειρούμε για την εξυγίανση του χώρου των μέσων μαζικής ενημέρωσης ότι αυτά τα κανάλια με τα δάνεια που έχουν μπορούσαν να συνεχίσουν να ζουν με το δανεισμό που έχουν και τις εγγυήσεις που έχουν αυτά τα δάνεια.
Άρα τον κίνδυνο που μου λέτε μπορεί να τον αποφύγει κανείς και τώρα και σήμερα και να συνεχίσει ο χώρος να είναι έτσι, από τη στιγμή που υπάρχει μία πολιτική κατεύθυνση να σταματήσουν να παίρνουν δάνεια που δεν είναι εγγυημένα, όπως είναι και τα δάνεια που παίρνουν οι υπόλοιπες επιχειρήσεις και οι υπόλοιποι πολίτες.
Επομένως δεν μπορούμε να έχουμε πλέον τηλεοπτικούς σταθμούς που προνομιακά δανειοδοτούνται από το τραπεζικό σύστημα χωρίς τις εγγυήσεις που ζητούνται από τους υπόλοιπους Έλληνες πολίτες και από τις υπόλοιπες ελληνικές επιχειρήσεις.
Αφού σταματάει λοιπόν αυτή η ανοχή, για να μην την χαρακτηρίσω πιο βαριά, που υπήρχε από το τραπεζικό σύστημα στις εταιρίες των μέσων μαζικής ενημέρωσης και οι εταιρείες αυτές για πολλά χρόνια ήταν ελλειμματικές και προβληματικές, όχι όλες, αρκετές από αυτές, η πλειοψηφία, σημαίνει ότι και τώρα χωρίς να υπάρχει οποιαδήποτε παρέμβαση δε θα ήταν βιώσιμες αυτές οι εταιρείες και θα έπρεπε να αναζητήσουν άλλες δραστηριότητες, να διεκδικήσουν ένα μεγαλύτερο κομμάτι της αγοράς, να δημιουργήσουν νέα προϊόντα, ώστε να μπορούν να είναι βιώσιμες, αλλιώς θα έκλειναν.
Κ. ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ: Η Αγγέλα Νταρζάνου είναι Δημοσιογράφος της Αυγής, είναι συνεργάτης του Κόκκινου, έχει τη δική της εκπομπή μαζί με τη Σόνια Χαϊμαντά κάθε Σάββατο στη μία για τα media. Για ακούστε μια ερώτηση. Αγγέλα καλημέρα.
Α. ΝΤΑΡΖΑΝΟΥ: Κοιτάξτε, επειδή έχει γίνει μεγάλη φασαρία, δηλαδή ήδη από χθες γι΄ αυτή την επιστολή που φέρεται ότι έχει στείλει η Επιτροπή Ανταγωνισμού στο Υπουργείο Οικονομικών, θα ήθελα να ρωτήσω εάν γνωρίζει ο κ. Υπουργός. Πρόκειται για μία επιστολή η οποία αναφέρει ότι «η ίδρυση της θυγατρικής εταιρείας της ΕΡΤ είναι οκ στο βαθμό που η ΕΡΤ ανεβάζει μόνο το δικό της σήμα».
Από κει και πέρα όμως θέτει κάποια ερωτήματα, «εάν η ΕΡΤ παρέχει αυτή την υπηρεσία και για άλλα κανάλια», διότι όπως λέει η Επιτροπή Ανταγωνισμού «αυτό μπορεί να είναι εμπορική υπηρεσία, οπότε να νοθεύει τον ανταγωνισμό». Γνωρίζει ο κ. Υπουργός γι΄ αυτή την επιστολή να μας πει δυο λόγια;
Κ. ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ: Αν πάντως συμβαίνει αυτό Αγγέλα είναι σουρεάλ αυτό το πράγμα, έτσι; Ότι αν κάνω μια εταιρεία η οποία θα είναι ανταγωνιστική με μία άλλη χτυπάω τον ανταγωνισμό. Δηλαδή κι αυτό ναι είναι..
Α. ΝΤΑΡΖΑΝΟΥ: Εδώ αποκλείεται ο δημόσιος τομέας από τα πάντα έτσι όπως πάει, αλλά επειδή έχουμε ένα συγκεκριμένο πρόβλημα, το οποίο εντοπίζεται και σε αυτό το νόμο που έχει κατεβάσει η Ελληνική Κυβέρνηση αυτή τη στιγμή, αλλά και στον προηγούμενο νόμο το νόμο με τον οποίο επανιδρύθηκε η ΕΡΤ, θέλω να μάθουμε με ποιο τρόπο θα το αντιμετωπίσει αυτό.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Κατ΄ αρχάς να πω ότι η επιστολή που έστειλε και θα λάβουμε κι άλλες επιστολές, πολλές επιστολές θα λάβουμε γι’ αυτό το θέμα από τα ευρωπαϊκά όργανα, είναι με βάση μία διαδικασία πολύ συγκεκριμένη που οφείλουν τα ευρωπαϊκά όργανα να κινήσουν.
Δηλαδή η Ένωση Ιδιοκτητών Ιδιωτικών Καναλιών, η Digea έχει κάνει μία αναφορά ενάντια στις προβλέψεις που έχει ο νόμος και τα ευρωπαϊκά όργανα οφείλουν να ρωτήσουν την Ελληνική Κυβέρνηση αν τηρείται η ευρωπαϊκή νομοθεσία. Επομένως και καλά έκανε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα ευρωπαϊκά όργανα και έστειλαν αυτή την επιστολή και θα μας στείλουν κι άλλες, για να ενημερωθούν.
Οι προβλέψεις που έχουμε εμείς είναι σύμφωνα με την ευρωπαϊκή νομοθεσία, προφανώς η ΕΡΤ τις έχει κι έχουν παραχωρηθεί από τον προηγούμενο νόμο δύο «μπουκέτα» συχνοτήτων για να εκπέμπει τα δικά της προγράμματα και τα προγράμματα…. άλλων ευρωπαϊκών χωρών. Από κει και πέρα… προφανώς και οι συχνότητες θα παραχωρηθούν στην ΕΡΤ και θα πληρώνει κανονικά όπως πληρώνει και η Digea στο Ελληνικό Κράτος. Αν έχει η ΕΡΤ μία εμπορική δραστηριότητα προφανώς δεν μπορεί να γίνει με άλλους όρους..
Κ. ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ: Εντάξει, το καταλάβαμε. Βέβαια η γραμμή τώρα είναι λίγο προβληματική. Να πάμε γρήγορα την ερώτηση, η Αγγέλα βεβαίως αφού είναι εδώ μπορεί να ρωτάει και ο Προκόπης Αγγελόπουλος είναι εδώ που καλύπτει το Υπουργείο. Να έρθω λοιπόν και σε άλλες δύο ερωτήσεις. Φαίνεται ότι υπάρχει ένα conflict μεταξύ της ΕΕΤΤ και του ΕΣΡ του Εθνικού Ραδιοτηλεοπτικού Συμβουλίου, είχαμε και μία συνέντευξη τύπου που έδωσε η κα Λίνα Αλεξίου, η οποία είπε ότι «το νομοσχέδιο για τις άδειες μας πάει πίσω».
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ναι, το άκουσα και από τον κ. Αυγενάκη αυτό και από άλλους Βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας ότι "μας πάει πίσω" και τον κ. Βαρβιτσιώτη και αναρωτιέμαι αν πραγματικά θεωρούν αυτό που ζούμε τόσα χρόνια μας πάει μπροστά, για να μας πάει πίσω τώρα αυτό το σχέδιο νόμου.
Δηλαδή μας πάει πίσω ένα σχέδιο νόμου που θέλει επιτέλους οι τηλεοπτικοί σταθμοί να έχουν κανονική άδεια και να μετέχουν σε μία διαφανή διαδικασία διαγωνιστική πλειοδοτική αδειοδότησης, μας πάει πίσω γιατί τηρούμε την ευρωπαϊκή νομοθεσία και δε θέλουμε να έχουμε ένα ιδιωτικό μονοπώλιο στη χώρα μας για τις συχνότητες;
Μας πάει πίσω γιατί θέλουμε οι Ρυθμιστικές Αρχές της χώρας να λειτουργούν με διαφάνεια, μας πάει πίσω γιατί μπαίνει ένα νέο θεσμικό πλαίσιο για το υπόλοιπο κομμάτι της Γενικής Γραμματείας Ενημέρωσης;
Α. ΝΤΑΡΖΑΝΟΥ: Να πω κάτι εδώ; Συγνώμη.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ναι, γιατί μας πάει πίσω, πείτε μου για να το καταλάβω.
Α. ΝΤΑΡΖΑΝΟΥ: Κοιτάξτε και από την αρθρογραφία που έχει υπάρξει το προηγούμενο διάστημα και από συνεντεύξεις τύπου που έχουν δοθεί και από την «ΕΕΤΗΣΕ» και τα λοιπά, αυτό που υποστηρίζεται είναι ότι αφού έχουμε ψηφιακό σήμα άρα χωράνε πραγματικά πάρα πολλά κανάλια, πολύ περισσότερο εθνικής εμβέλειας..
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ναι αυτό..
Α. ΝΤΑΡΖΑΝΟΥ: Μισό λεπτό να σας πω ποιο είναι, δεν είναι αυτό το θέμα μας τώρα, λοιπόν ότι αφού χωράνε πάρα πολλά κανάλια, μπορούμε να έχουμε δηλαδή πάρα πολλά κανάλια, για ποιο λόγο τον αριθμό των καναλιών που θα εκπέμπουν σε εθνική εμβέλεια ή σε περιφερειακή εμβέλεια να τον ρυθμίζει το κράτος..
Κ. ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ: Ο Υπουργός.
Α. ΝΤΑΡΖΑΝΟΥ: Οποιοσδήποτε κι αν είναι αυτός, μπορεί να είναι ο Υπουργός, μπορεί να είναι το ΕΣΡ, μπορεί να είναι κάποιος άλλος, εννοώ να ρυθμίζεται δηλαδή με ένα τρόπο και να μην αφεθεί να ρυθμιστεί από την αγορά; Δηλαδή να συνεχίσουν να λειτουργούν όσα κανάλια αντέχει η αγορά. Αυτό είναι το βασικό επιχείρημα.
Κ. ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ: Εγώ συμφωνώ με αυτό πρέπει να σου πω Αγγέλα.
Α. ΝΤΑΡΖΑΝΟΥ: Εγώ δε συμφωνώ, γιατί δημιουργούνται άλλου είδους στρεβλώσεις, αλλά εν πάση περιπτώσει να μας πει ο Υπουργός.
Κ. ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ: Εντάξει ωραία, να μας πει ο Υπουργός, άλλος αποφασίζει.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Να σας πω, το συζητούσαμε πριν και με τον κ. Αρβανίτη αυτό, υπάρχουν δύο σκεπτικά: Το ένα σκεπτικό είναι ότι μπορεί να υπάρχει μεγαλύτερος αριθμός καναλιών, όσο αντέχει το σύστημα, γιατί δεν είναι άπειρα όπως επικαλείται η Ένωση Ιδιωτικών Καναλιών.
Α. ΝΤΑΡΖΑΝΟΥ: Άπειρα δεν είναι, είναι πάρα πολλά όμως.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Όχι δεν είναι πάρα πολλά, έχουμε τέσσερα «μπουκέτα» έχει η Digea, που αυτά τα τέσσερα «μπουκέτα» χωράνε 16 κανάλια high definition ή 24 κανάλια μικρότερης ανάλυσης.
Άρα δεν είναι άπειρα ή πάρα-πάρα πολλά και υπάρχουν και δύο «μπουκέτα» για τα περιφερειακά κανάλια και άλλα δύο για τα προγράμματα της ΕΡΤ. Αυτά είναι, άρα είναι συγκεκριμένος και περιορισμένος ο αριθμός των καναλιών που μπορούν να εκπέμψουν με συγκεκριμένες συχνότητες.
Από κει και πέρα αν θα εξαντλήσεις το μέγιστο αριθμό που σηκώνει το συγκεκριμένο εύρος συχνοτήτων ή όχι, είναι ένα θέμα που θα απασχολήσει μετά από διαβούλευση και με τις αρμόδιες Ανεξάρτητες Αρχές και με την αγορά και με τους πολίτες και με τα κόμματα, για να βγει η τελική απόφαση.
Και το λέω αυτό γιατί υπάρχει και η άλλη θεώρηση. Υπάρχει μία θεώρηση που είναι της αγοράς και λέει "αγορά είναι, όποιος αντέξει", υπάρχει και η θεώρηση που λέει ότι "εδώ και χρόνια ζούμε σε ένα άλλο τοπίο, να μην αντέχουν οι τηλεοπτικοί σταθμοί, να μπαίνουν μέσα, να είναι ελλειμματικοί, να παίρνουν δάνεια χωρίς εγγυήσεις και να συνεχίζουν να λειτουργούν" και ο καθένας μπορεί να υποθέτει ότι θέλει με το μυαλό του για ποιο λόγο γίνεται όλη αυτή η ιστορία.
Λοιπόν άρα αν θέλουμε να κατοχυρώσουμε τη Δημοκρατία κι αν θέλουμε να κατοχυρώσουμε και ποιος έχει την ευθύνη για το πώς υπάρχει όλο αυτό το σύστημα, που δεν είναι ένα σύστημα μίας αγοράς από τις συνήθεις αγορές που υπάρχουν, είναι μία αγορά η οποία παρεμβαίνει στο πολιτικό σύστημα της χώρας, στη Δημοκρατία, παρεμβαίνει σε όλες τις πτυχές της οικονομικής και πολιτικής ζωής του τόπου.
Εκεί λοιπόν υπάρχει, αν δε με απατά η μνήμη μου, μία Κυβέρνηση η οποία έχει ψηφιστεί από τον ελληνικό λαό κι έχει την ευθύνη και έχει την ευθύνη…
Κ. ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ: Είναι σαφές, είναι σαφές, γιατί θα χάσουμε την ώρα.
Εδώ και η Αγγέλα και ο Προκόπης θα συμφωνήσουν, εδώ από ότι φαίνεται υπάρχουν στην πρόθεση και στο νομοσχέδιό σας δηλαδή, από ότι φαίνεται, σκέψεις είναι, υπάρχουν αντιστάσεις πάρα πολύ έντονες. Κατ΄ αρχήν οι καναλάρχες, ένα, είναι το πολιτικό τους προσωπικό το οποίο αμείβεται στον αέρα, δηλαδή λέω οι γραβάτες δύο.
Είναι όμως και φαίνεται ότι χτυπάει απέναντι το ΕΣΡ το οποίο δεν έχει λειτουργήσει τα τελευταία, πόσα χρόνια βρε Αγγέλα είναι αυτή η ιστορία; Είναι ελλιπές και η ΕΡΤ.
Α. ΝΤΑΡΖΑΝΟΥ: Ναι έχει πολλά προβλήματα τα οποία θα κληθεί να τα λύσει η Βουλή, όχι η Κυβέρνηση σε αυτή τη φάση.
Κ. ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ: Ναι, ναι η Βουλή, αλλά να σας πω τώρα ποιο είναι και θέλω και την απάντηση του Υπουργού, αν η Βουλή παίζει με τη λογική που είδαμε μέχρι στιγμής στο νομοσχέδιο, όπου κρατάνε Θερμοπύλες, δε θα επιτρέψουν ουσιαστικά να λειτουργήσει το ΕΣΡ αφήνοντας αυτό το χάλι και να μην μπορέσει να προχωρήσει και το νομοσχέδιο. Εκεί είναι η ιστορία, εκεί παίζεται το παιχνίδι.
Α. ΝΤΑΡΖΑΝΟΥ: Ναι αλλά αυτό είναι ένα μεγάλο στοίχημα, γιατί είναι το ΕΣΡ το οποίο θα κληθεί και βάσει του νόμου να εφαρμόσει αυτό το νόμο.
Κ. ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ: Μα εδώ βλέπεις στυλωμένα πόδια από το ΕΣΡ βρε Αγγέλα, δεν τα βλέπεις; Από πριν και στην πρώτη φορά αριστερά υπήρχε αυτό ή κάνω λάθος κ. Σπίρτζη;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Κύριε Αρβανίτη, ο καθένας αναλαμβάνει τις ευθύνες του.
Κ. ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ: Ναι εντάξει τις αναλαμβάνω εγώ, αλλά το θέμα είναι να γίνει η δουλειά, εδώ θα μπλοκάρει η ιστορία.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ναι, δε νομίζω ότι είναι εύκολο τα κόμματα της Αντιπολίτευσης να μπλοκάρουν την πλήρη σύνθεση που πρέπει να έχει το ΕΣΡ και πρέπει να ξέρουμε ότι και οι κρίνοντες κρίνονται, άρα το ΕΣΡ εκτός από το να κάνει σχόλια για το κυβερνητικό έργο, που καλά κάνει, Δημοκρατία έχουμε, ο καθένας μπορεί δημόσια να τοποθετηθεί και για τις πολιτικές της Κυβέρνησης και για τη στάση όλων.
Αλλά πρέπει να κάνει και την αυτοκριτική του, διότι εδώ έχουμε πολύ σκληρές παρεμβάσεις και μάλιστα σε ευαίσθητες περιόδους, όπως είναι οι προεκλογικές περίοδοι, από κανάλια, από Δημοσιογράφους, από ραδιοφωνικούς σταθμούς, που θίγουν και σε προσωπικό επίπεδο πολιτικά στελέχη και δεν έχουμε δει την ίδια ευαισθησία από το ΕΣΡ.
Κ. ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ: Ναι, αυτό είναι ένα μεγάλο ζήτημα, γιατί όντως το ΕΣΡ μέχρι σήμερα έχει παίξει το ρόλο του με άνισο τρόπο, το έχουμε δει πάρα πολλές φορές αυτό.
Α. ΝΤΑΡΖΑΝΟΥ: Τις επόμενες μέρες πάντως περιμένουμε να βγει μία απόφαση σε σχέση με τον τρόπο που καλύφθηκε από τους τηλεοπτικούς σταθμούς το θέμα του δημοψηφίσματος έχω να σας πω.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Μακάρι.
Α. ΝΤΑΡΖΑΝΟΥ: Εγώ είμαι πολύ, έτσι ανυπόμονη, να δω ποια θα είναι η απόφαση. Υποψιάζομαι ότι μπορεί να επιβάλλει και κάποια πρόστιμα στους τηλεοπτικούς σταθμούς, το υποψιάζομαι.
Κ. ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ: Λοιπόν τελευταία ερώτηση έχετε να κάνετε;
Π. ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΣ: Κάτι σχετικά με αυτό, νομίζω πως έχουν απαντηθεί όλα.
Κ. ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ: Όχι, Αγγέλα κάτι τελευταίο;
Α. ΝΤΑΡΖΑΝΟΥ: Νομίζω ότι ολοκληρώσαμε.
Κ. ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ: Να ρωτήσω εγώ για τα ραδιόφωνα Αγγέλα, με τα ραδιόφωνα τι θα γίνει Υπουργέ;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Στα ραδιόφωνα δεν έχουμε τις δεσμεύσεις από την ευρωπαϊκή νομοθεσία για να έχουμε μία μετάβαση υποχρεωτική με συγκεκριμένη ημερομηνία στην ψηφιακή εποχή. Επομένως σε δεύτερο χρόνο ετοιμαζόμαστε, ήδη ολοκληρώνεται ο χάρτης συχνοτήτων για ψηφιακή εκπομπή του ραδιοφώνου, αλλά εκεί δε θα σταματήσουμε και την αναλογική εκπομπή. Οπότε έχουμε να κάνουμε δύο ασκήσεις, μία για την αναλογική εκπομπή όπως γίνεται σήμερα και μία για τις ψηφιακές συχνότητες.
Κ. ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ: Η αντίληψή σας είναι γενικώς ότι θα μπορεί ένας ιδιώτης να έχει και ραδιόφωνο και τηλεόραση και ραδιόφωνα και τηλεοράσεις και αυτό που έλεγα, για να θυμηθούμε και την ιστορία με τους νταβατζήδες και άλλες εταιρείες και σχέσεις με το δημόσιο; Πως ακριβώς θα είναι ο έχων..
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Όχι, υπάρχουν συγκεκριμένοι περιορισμοί για τα κανάλια που έχουν τεθεί σήμερα, άρα ο καθένας μπορεί να συμμετέχει σε ένα πανελλαδικό κανάλι. Επίσης αν θυμάμαι καλά μπαίνουν περιορισμοί για τα περιφερειακά κανάλια, άρα μπορεί να μετέχει κάποιος σε δύο περιφερειακά κανάλια.
Κ. ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ: Ήδη ο κ. Κυριακού, δεν το λέω τώρα για σας, έχει δύο πανελλαδικής εμβέλειας, έτσι δεν είναι Αγγέλα; Το Μακεδονία και το Αντένα μάνι-μάνι.
Α. ΝΤΑΡΖΑΝΟΥ: Ναι, αλλά εμφανίζεται σα να μην είναι, δεν είναι εμφανές αυτό.
Κ. ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ: Ποιος είναι, ο ξάδερφός του;
Α. ΝΤΑΡΖΑΝΟΥ: Ναι, ναι, δεν είναι εμφανές.
Κ. ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ: Εντάξει, είναι κι αυτό ναι, σωστά.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Και αντίστοιχοι περιορισμοί και προβλέψεις θα υπάρχουν και για το ραδιόφωνο.
Κ. ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ: Κύριε Σπίρτζη, σας ευχαριστούμε πάρα πολύ, καλή σας μέρα κ. Υπουργέ.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ευχαριστώ κ. Αρβανίτη, καλημέρα σε όλους.


(yme.gr)