Η “Golden, low cost και Rebranding” περίοδος των θεματικών μουσικών καναλιών του MTV, λίγο πριν την “έξοδο από την Γραμμική Τηλεόραση”!
Η “Golden, low cost και Rebranding” περίοδος των θεματικών μουσικών καναλιών του MTV, λίγο πριν την “έξοδο από την Γραμμική Τηλεόραση”! Οι εξελίξεις εξυγίανσης της Paramount παράλληλα με την πρόσφατη ενοποίηση με την Sky Dance επιβάλουν επερχόμενες αλλαγές στο Χαρτοφυλάκιο Γραμμικών καναλιών, αλλά και την οριστική στροφή στο Streaming με βάση τις πλατφόρμες “Pluto TV” και “Paramount+”, τις οποίες η νέα ιδιοκτησία έχει σε πρώτο πλάνο ανάπτυξης. Καθώς τα γραμμικά Brands θα πρέπει να επιβιώσουν με άμεση μείωση του λειτουργικού κόστους και περικοπές προγραμματισμού σε όλα τα ψυχαγωγικά τους κανάλια, με την ελπίδα στο μέλλον του “Επαναπροσδιορισμού των Brands”! Στα πλαίσια αυτά θα κάνουμε μια μικρή ανάδρομη στη “Golden, low cost και Rebranding” περίοδο των θεματικών μουσικών καναλιών του MTV λίγο πριν την “έξοδο από την Γραμμική Τηλεόραση”!
Nicolas A.
…
Η “Golden, low cost και Rebranding” περίοδος των θεματικών μουσικών καναλιών του MTV λίγο πριν την “έξοδο από την Γραμμική Τηλεόραση”!
Τα γραμμικά μουσικά κανάλια του MTV (ως VH1, VH1 Classic, MTV2, MTV Dance, MTV Base, MTV Hits), είχαν την Golden περίοδο “1998 με 2008”, ως την πιο έντονη δεκαετία ανάπτυξης και δυναμική παρουσία σε συνδρομητικές πλατφόρμες στην Ευρώπη, ως Premium μουσικές υπηρεσίες με πολύ ελκυστικό και αποκλειστικό περιεχόμενο μουσικών βιντεοκλίπ! Στα μέσα Νοεμβρίου 1999 ξεκινά μια πιλοτική περίοδος ελεύθερης - FTA - δορυφορικής τροφοδοσίας (μέσω του συμπλέγματος δορυφόρων “Astra 19.2 East”), προκειμένου οι Ευρωπαίοι μουσικόφιλοι να γνωρίσουν τα νέα εξειδικευμένα μουσικά κανάλια του MTV (Βρετανικής προέλευσης). Καθώς από τα τέλη Ιανουαρίου 2000, τα κανάλια κωδικοποιούνται ως δορυφορικές τροφοδοσίες και εντάσσονται σε μεγάλες δορυφορικές και καλωδιακές πλατφόρμες στην Ευρώπη. Παράλληλα τη περίοδο 2000-2005 αναπτύσσονται επιπλέον τοπικές μουσικές εκδόσεις θεματικών “VH1/TMF/MTV” σε Πολωνία, Ολλανδία, Ιταλία, Γερμανία, Γαλλία.
Σταδιακά οι Βρετανικές εκδόσεις διαχωρίστηκαν και αφήσαν τις Πανευρωπαϊκές `η International μουσικές εκδόσεις θεματικών καναλιών χωρίς διαφημίσεις (θετικό πρόσημο από τη μια πλευρά), αλλά με λιγότερο tribute περιεχόμενο και ανυπαρξία αντίστροφων μετρήσεων και σε “low cost edition” (με επαναλήψεις Playlist που δεν ανανεώνονταν με νέο περιεχόμενο βιντεοκλίπ), που οδήγησε σταδιακά στην μείωση ενδιαφέροντος για αυτές τις εκδόσεις από τους μουσικόφιλους! Καθώς σε αυτήν την περίοδο “2009 – 2019” το You Tube είχε πλέον γιγαντωθεί και καθιερωθεί ως ελεύθερη VoD πλατφόρμα πρόσβασης περιεχομένου μουσικών Βιντεοκλίπ. Και το οποίο με τη σειρά του βοήθησε στην άνθηση και προσφορά τοπικών μουσικών καναλιών σε FTA έκδοση μέσω δορυφόρου. Παράλληλα σε αυτή τη περίοδο άνθησε και η δορυφορική πλατφόρμα “MTV Unlimited” (μέσω του συμπλέγματος δορυφόρων “Astra 19.2 East”) με διάθεση πρόσβασης σε όλα τα SD θεματικά του MTV, με προπληρωμένες κάρτες πρόσβασης (με την υποστήριξη της Technisat)...
Η τρίτη περίοδος “2020 – 2025” ήταν μια εκ νέου προσπάθεια ανανέωσης και στόχευσης των θεματικών του MTV με την μέθοδο του Rebranding και σε Worldwide διανομή! Έτσι την επικεντρωμένη στόχευση σε μια δεκαετία μουσικής ακολούθησαν (και μετονομάστηκαν) το “VH1 Classic σε MTV 80s”, το “MTV Rocks σε MTV 90s” και το “VH1 σε MTV 00s”! Παράλληλα το “MTV Dance έγινε ClubMTV”, αλλοιώνοντας το καθαρόαιμο χορευτικό χαρακτήρα του με τη ενσωμάτωση ζωνών στο πνεύμα της εποχής για την RnB-Rap και Caliente σκηνή! Ενώ το “MTV Music στόχευσε στο εφηβικό κοινό του Nickelodeon ως Nick Music” και τα μουσικά κανάλια “MTV Hits και MTV Live HD” παρέμειναν χωρίς Rebranding αλλαγές! Απλά τα τελευταία 2 χρόνια ανανεώθηκαν με εν μέρει πολυθεματικό χαρακτήρα ζωνών, αντίστροφων μετρήσεων και τις δυο Studio Live Recorded Ζώνες “Gonzo και Fresh Out UK”, που έδωσαν ένα καινούριο αέρα στα 2 θεματικά κανάλια του MTV! Επίσης το καλοκαίρι του 2024 ενοποιήθηκε ο προγραμματισμός μεταξύ βρετανικών και Worldwide εκδόσεων “MTV Hits”, “MTV 80s” και αργότερα του “ClubMTV”!
Ταυτόχρονα η καλοκαιρινή ανακοίνωση για τη διακοπή των 2 project εκπομπής “Gonzo και Fresh Out UK” (βρετανικής προέλευσης), μαζί με άλλα γεγονότα που προηγήθηκαν από τις αρχές της χρονιάς, έδειξαν ότι κάτι συμβαίνει και είναι σε εξέλιξη πριν την οριστική αγορά της Paramount Global από την Sky Dance! Όπως η αφαίρεση των θεματικών καναλιών “MTV Live HD”, MTV 90s και MTV Hits” από την Ολλανδική αγορά (τη 1η Ιανουαρίου 2025)! Η ανακοίνωση του MTV (το Φεβρουάριο του 2025), ότι τα “Europe Music Awards (EMAs)”, μία από τις σημαντικότερες διεθνείς τελετές απονομής μουσικών βραβείων (μαζί με άλλες που ακυρωθήκαν), δεν θα πραγματοποιηθούν από το 2025! Η έξοδος των Worlwide εκδόσεων του MTV από την αυστραλιανή αγορά στις 30 Ιουνίου 2025 (Foxtel) και η αντικατάσταση τους από τοπικές εκδόσεις που επανενεργοποιούνται ξανά, νέες μουσικές εκδόσεις και εκδόσεις Vevo! Η δημοσίευση της επιστολής ενημέρωσης της “SkyShowtime” (media1.hu), προς τις συνδρομητικές πλατφόρμες (και στις αγορές δραστηριοποίηση της), για το οριστικό κλείσιμο στο τέλος της Χρονιάς όλου του μουσικού χαρτοφυλακίου με “MTV Live HD”, MTV 80s, MTV 90s, MTV 00s, MTV Hits, Club MTV και Nick Music” (μαζί με άλλες τοπικές ψυχαγωγικές εκδόσεις), ολοκλήρωσαν το επερχόμενο παζλ εξελίξεων στο δίκτυο για έξοδο από την Γραμμική Τηλεόραση.
Καλή Τύχη MTV!
...
Nicolas A.
…
Η “Golden, low cost και Rebranding” περίοδος των θεματικών μουσικών καναλιών του MTV λίγο πριν την “έξοδο από την Γραμμική Τηλεόραση”!
Τα γραμμικά μουσικά κανάλια του MTV (ως VH1, VH1 Classic, MTV2, MTV Dance, MTV Base, MTV Hits), είχαν την Golden περίοδο “1998 με 2008”, ως την πιο έντονη δεκαετία ανάπτυξης και δυναμική παρουσία σε συνδρομητικές πλατφόρμες στην Ευρώπη, ως Premium μουσικές υπηρεσίες με πολύ ελκυστικό και αποκλειστικό περιεχόμενο μουσικών βιντεοκλίπ! Στα μέσα Νοεμβρίου 1999 ξεκινά μια πιλοτική περίοδος ελεύθερης - FTA - δορυφορικής τροφοδοσίας (μέσω του συμπλέγματος δορυφόρων “Astra 19.2 East”), προκειμένου οι Ευρωπαίοι μουσικόφιλοι να γνωρίσουν τα νέα εξειδικευμένα μουσικά κανάλια του MTV (Βρετανικής προέλευσης). Καθώς από τα τέλη Ιανουαρίου 2000, τα κανάλια κωδικοποιούνται ως δορυφορικές τροφοδοσίες και εντάσσονται σε μεγάλες δορυφορικές και καλωδιακές πλατφόρμες στην Ευρώπη. Παράλληλα τη περίοδο 2000-2005 αναπτύσσονται επιπλέον τοπικές μουσικές εκδόσεις θεματικών “VH1/TMF/MTV” σε Πολωνία, Ολλανδία, Ιταλία, Γερμανία, Γαλλία.
Σταδιακά οι Βρετανικές εκδόσεις διαχωρίστηκαν και αφήσαν τις Πανευρωπαϊκές `η International μουσικές εκδόσεις θεματικών καναλιών χωρίς διαφημίσεις (θετικό πρόσημο από τη μια πλευρά), αλλά με λιγότερο tribute περιεχόμενο και ανυπαρξία αντίστροφων μετρήσεων και σε “low cost edition” (με επαναλήψεις Playlist που δεν ανανεώνονταν με νέο περιεχόμενο βιντεοκλίπ), που οδήγησε σταδιακά στην μείωση ενδιαφέροντος για αυτές τις εκδόσεις από τους μουσικόφιλους! Καθώς σε αυτήν την περίοδο “2009 – 2019” το You Tube είχε πλέον γιγαντωθεί και καθιερωθεί ως ελεύθερη VoD πλατφόρμα πρόσβασης περιεχομένου μουσικών Βιντεοκλίπ. Και το οποίο με τη σειρά του βοήθησε στην άνθηση και προσφορά τοπικών μουσικών καναλιών σε FTA έκδοση μέσω δορυφόρου. Παράλληλα σε αυτή τη περίοδο άνθησε και η δορυφορική πλατφόρμα “MTV Unlimited” (μέσω του συμπλέγματος δορυφόρων “Astra 19.2 East”) με διάθεση πρόσβασης σε όλα τα SD θεματικά του MTV, με προπληρωμένες κάρτες πρόσβασης (με την υποστήριξη της Technisat)...
Η τρίτη περίοδος “2020 – 2025” ήταν μια εκ νέου προσπάθεια ανανέωσης και στόχευσης των θεματικών του MTV με την μέθοδο του Rebranding και σε Worldwide διανομή! Έτσι την επικεντρωμένη στόχευση σε μια δεκαετία μουσικής ακολούθησαν (και μετονομάστηκαν) το “VH1 Classic σε MTV 80s”, το “MTV Rocks σε MTV 90s” και το “VH1 σε MTV 00s”! Παράλληλα το “MTV Dance έγινε ClubMTV”, αλλοιώνοντας το καθαρόαιμο χορευτικό χαρακτήρα του με τη ενσωμάτωση ζωνών στο πνεύμα της εποχής για την RnB-Rap και Caliente σκηνή! Ενώ το “MTV Music στόχευσε στο εφηβικό κοινό του Nickelodeon ως Nick Music” και τα μουσικά κανάλια “MTV Hits και MTV Live HD” παρέμειναν χωρίς Rebranding αλλαγές! Απλά τα τελευταία 2 χρόνια ανανεώθηκαν με εν μέρει πολυθεματικό χαρακτήρα ζωνών, αντίστροφων μετρήσεων και τις δυο Studio Live Recorded Ζώνες “Gonzo και Fresh Out UK”, που έδωσαν ένα καινούριο αέρα στα 2 θεματικά κανάλια του MTV! Επίσης το καλοκαίρι του 2024 ενοποιήθηκε ο προγραμματισμός μεταξύ βρετανικών και Worldwide εκδόσεων “MTV Hits”, “MTV 80s” και αργότερα του “ClubMTV”!
Ταυτόχρονα η καλοκαιρινή ανακοίνωση για τη διακοπή των 2 project εκπομπής “Gonzo και Fresh Out UK” (βρετανικής προέλευσης), μαζί με άλλα γεγονότα που προηγήθηκαν από τις αρχές της χρονιάς, έδειξαν ότι κάτι συμβαίνει και είναι σε εξέλιξη πριν την οριστική αγορά της Paramount Global από την Sky Dance! Όπως η αφαίρεση των θεματικών καναλιών “MTV Live HD”, MTV 90s και MTV Hits” από την Ολλανδική αγορά (τη 1η Ιανουαρίου 2025)! Η ανακοίνωση του MTV (το Φεβρουάριο του 2025), ότι τα “Europe Music Awards (EMAs)”, μία από τις σημαντικότερες διεθνείς τελετές απονομής μουσικών βραβείων (μαζί με άλλες που ακυρωθήκαν), δεν θα πραγματοποιηθούν από το 2025! Η έξοδος των Worlwide εκδόσεων του MTV από την αυστραλιανή αγορά στις 30 Ιουνίου 2025 (Foxtel) και η αντικατάσταση τους από τοπικές εκδόσεις που επανενεργοποιούνται ξανά, νέες μουσικές εκδόσεις και εκδόσεις Vevo! Η δημοσίευση της επιστολής ενημέρωσης της “SkyShowtime” (media1.hu), προς τις συνδρομητικές πλατφόρμες (και στις αγορές δραστηριοποίηση της), για το οριστικό κλείσιμο στο τέλος της Χρονιάς όλου του μουσικού χαρτοφυλακίου με “MTV Live HD”, MTV 80s, MTV 90s, MTV 00s, MTV Hits, Club MTV και Nick Music” (μαζί με άλλες τοπικές ψυχαγωγικές εκδόσεις), ολοκλήρωσαν το επερχόμενο παζλ εξελίξεων στο δίκτυο για έξοδο από την Γραμμική Τηλεόραση.
Ανεπηρέαστα θα παραμείνουν οι κεντρικές γραμμικές εκδόσεις των “MTV Global, Nickelodeon, Nick Jr, Nicktoons, Comedy Central” (αναλόγως τη τοπική αγορά)… Ενώ στα πλαίσια της νέας Paramount επέρχεται η μείωση του λειτουργικού κόστους με περικοπές προγραμματισμού σε όλα τα ψυχαγωγικά της κανάλια, ξεκινώντας από το MTV GSA (Αύγουστος 2025), τα θεματικά του Nickelodeon (Σεπτέμβριος 2025) και έπεται συνέχεια με την ελπίδα του “Επαναπροσδιορισμού των Brands” σε ένα μη γραμμικό μέλλον…
Καλή Τύχη MTV!
...