“Πρόσφατες απώλειες στο μουσικό χαρτοφυλάκιο της Vodafone TV και θέματα ελκυστικότητας περιεχομένου για τη γραμμική μουσική τηλεόραση στις συνδρομητικές"...

Νέα Ενημέρωση: Μέσα στο πρώτο τετράμηνο του 2020, σχεδόν το 60% των τηλεοπτικών υπηρεσιών από το μουσικό γραμμικό χαρτοφυλάκιο της IP/OTT πλατφόρμας “Vodafone TV” έχει σταδιακά αφαιρεθεί, χωρίς να έχει εκ νέου αναπληρωθεί (με τελευταία απώλεια το “Stingray Classica”)! Εν αντιθέσει με την IP πλατφόρμα της "Wind Vision", η οποία συνεχίζει να διατηρεί το πιο δυναμικό μουσικό γραμμικό χαρτοφυλάκιο με τις περισσότερες εξειδικευμένες υπηρεσίες μουσικής τηλεόρασης στην Ελληνική αγορά. Οι εξελίξεις αυτές μας δίνουν το ερέθισμα να θέσουμε και μερικά ερωτήματα, ως αναφορά την ελκυστικότητα περιεχομένου των υφιστάμενων γραμμικών  υπηρεσιών μουσικής τηλεόρασης που είναι διαθέσιμα στις συνδρομητικές πλατφόρμες...
Nicolas A.
...
Πιο συγκεκριμένα η σταδιακή αποδυνάμωση του μουσικού γραμμικού χαρτοφυλακίου της Vodafone TV, ξεκίνησε από το Φεβρουάριο του 2020, όπου και αφαιρέθηκαν οι υπηρεσίες μουσικών καναλιών “Kiss TV και Box Hits (01/02/20 – ανήκουν στο βρετανικό όμιλο “The Box Networks”), τα οποία είχαν κυρίως στόχευση στο νεανικό κοινό (ως “προωθητικά κανάλια για τη σημερινή μουσική βιομηχανία)”! Και ως το Μάιο του 2020 αφαιρέθηκαν και οι υπηρεσίες μουσικών καναλιών “Stingray CMusic (28/02/20) και Stingray Classica (May/20)” (ανήκουν στο Καναδικό όμιλο “Stingray”), οι οποίες  και είχαν εξειδικευμένο μουσικό χαρακτήρα με θέματα κινηματογραφικά, Χοροθέατρο και Κλασική μουσική. Ενώ από τα διεθνή μουσικά κανάλια πλέον έχουν παραμείνει στη πλατφόρμα της Vodafone TV, μόνο τα κανάλια της ViacomCBS “MTV Live HD” (με πρόσφατες Pop επιτυχίες και συναυλίες) και “VH1” (με πρόσφατες επιτυχίες και συνεχή Pop Flashback στα 00s και 10s), αλλά και μονοδιάστατη συνταγή και στόχευση στο νεανικό κοινό (18-30), ως “προωθητικά Pop κανάλια για τη σημερινή μουσική βιομηχανία”!

Το πρόβλημα με τη χαμηλή ακροαματικότητα των μουσικών καναλιών που εκπέμπουν στις ελληνικές συνδρομητικές πλατφόρμες εντοπίζεται κυρίως στην απουσία διεθνών μουσικών καναλιών με ελκυστικό `η εξειδικευμένο περιεχόμενο. Ανάμεσα τους περιεχόμενο, όπως "οι Συναυλίες (για όλα τα ηλικιακά γκρουπ), τα DJ Sets (χορευτική αδρεναλίνη με House, Trance, EDM), η εξειδικευμένη μουσική κατεύθυνση, στη “Rock σκηνή (Non-Stop Videoclips από τα 70s μέχρι σήμερα), στη Dance σκηνή (Non-Stop Videoclips από τα 70s μέχρι σήμερα), `η τα εξειδικευμένα θεματικά αφιερώματα στις δεκαετίες του 80s (Tribute Non-Stop Videoclips) και 90s (Tribute Non-Stop Videoclips),…, κ.α. Άλλα και στη πολυπληθή παρουσία υφιστάμενων υπηρεσιών κυρίως με μονοδιάστατη Pop μουσική στόχευση και ηλικιακών γκρουπ (νεανικό κοινό 18 έως 30) και μια συνταγή Masterchef που δεν φτιάχνει ιδιαίτερα διάθεση!  Έτσι μας έχουν οδηγήσει να αλλάξουμε συνήθειες και να στραφούμε στο “YouTube” (αλλά και άλλες υπηρεσίες μουσικής ροής), όπου ως VoD πλατφόρμα βρίσκεις τα πάντα, φτιάχνεις τις δίκες σου λίστες και προ πάντων ακούς και βλέπεις τα αγαπημένα σου βιντεοκλίπ (και το είδος μουσικής για το οποίο ενδιαφέρεσαι), οποιαδήποτε στιγμή το επιθυμείς (με `η χωρίς διαφημίσεις)...

`Η εναλλακτικά συντονίζεσαι στην Ελεύθερη δορυφορική μουσική τηλεόραση, όπου βρίσκεις κάποιες αξιόλογες προσπάθειες στην FTA ζώνη Clarke (μερικά από αυτά τα κανάλια έχουν παρουσία και στην επίγεια ψηφιακή της χώρας τους): Όπως τα βρετανικά oldies μουσικά κανάλια “Now70s/80s/90s και το χορευτικό 90s/00s Clubland” (μέσω του δορυφόρου “Astra 2G”), τα ΡΟΚ Ιταλικά κανάλια “Radio Freccia, Virgin Radio” και τα πολωνικά oldies κανάλια “Stars TV, 4Fun Gold” (μέσω του δορυφόρου “Hot Bird 13E”). Καθώς και το τσέχικο ροκ oldies κανάλι “Rebel TV” (μέσω του δορυφόρου “Astra 23.5E”), αλλά και τα γερμανόφωνα γενικά μουσικά κανάλια “MTV Germany και Deluxe Music” (που κατά διαστήματα τρέχουν κάποια αφιερώματα μέσω του δορυφόρου “Astra 19.2E `η Eutelsat 9B-9E”)...
Επίσης στην Free IPTV, η μουσική τηλεόραση παίζει ασταμάτητα "Oldies 70s/80s/90s" μέσω VLC, `η άλλων εφαρμογών Android (ενδεικτικά αναφέρουμε τα oldies μουσικά κανάλια “Radio Capital TV και Otto FM TV”), αλλά και οι εφαρμογές εξειδικευμένων ραδιοφωνικών καναλιών, `η πλατφορμών εξατομικευμένης εμπειρίας που διαθέτουν πλούσιο περιεχόμενο μέσω και κινητών συσκευών, Box και PC...

Από εκεί και πέρα η συνδρομητική μουσική τηλεόραση διαθέτει αρκετά αξιόλογα κανάλια τα οποία διακρίνονται σε αυτά που έχουν ήδη παρουσία στη χώρα μας, όπως τα συναυλιακα κανάλια “Stingray iConcerts” (COSMOTE TV και Wind Vision) και “Stingray Festival 4K” (που δεν έχει ακόμη παρουσία στη χώρα μας), αλλά εξειδικεύεται σε συναυλιακό περιεχόμενο με UHD ανάλυση (ενώ εμπεριέχει και προγραμματισμό με DJ Sets ηλεκτρονικής μουσικής), όπως και η VoD συναυλιακή πλατφόρμα “Stingray Qello” (η πρόσβαση της οποίας γίνεται μόνο μέσω εφαρμογών σε κινητές συσκευές, Box και PC). Στην ίδια κατηγορία ανήκουν και τα εξειδικευμένα κανάλια της Jazz, Opera και Classical μουσικής “Mezzo SD/Mezzo Live HD” (COSMOTE TV), “Stingray DJazz” (Wind Vision), και “Stingray Classica” (Wind Vision).

Καθώς και στη κατηγορία “Non-Stop Videos”, στην οποία ανήκουν τα πιο δημοφιλή εξειδικευμένα κανάλια με ασταμάτητα βιντεοκλίπ χωρίς διαφημίσεις, με τις περισσότερες κατηγορίες να έχουν ήδη παρουσία κυρίως `η μόνο στην IP πλατφόρμα της Wind Vision (χωρίς ακόμη να προσφέρονται δυνατότητες Standalone OTT πρόσβασης περιεχομένου σε οποιαδήποτε δίκτυο). Ανάμεσα τους τα δημοφιλή εξειδικευμένα κανάλια για την Oldies 80s/90s μουσική σκηνή “VH1 Classic, Stingray Retro” (το 1ο μόνο στη Cyta Κύπρου), αλλά και για τη ΡΟΚ μουσική σκηνή “MTV Rocks, Stingray Loud” (Wind Vision). Επίσης για την RnB/HipHop μουσική σκηνή “Stingray Vibe” (Wind Vision), αλλά και για την Dance-Χορευτική σκηνή “ClubMTV” (εκτός αγοράς), το οποίο ξεκινά στην Ευρωπαϊκή αγορά με ένα χορευτικό Rebranding στις 01/06/2020! Ενώ υπάρχει άφθονη παρουσία για την Pop μουσική σκηνή στην Ελληνική αγορά, με τα κανάλια “VH1, MTV Live HD, (COSMOTE TV, Vodafone TV), MTV HITS (Nova), Stingray Lite TV, Stingray Jukebox” (Wind Vision) και “Stingray Hits 4k” (εκτός αγοράς και σε UHD ανάλυση). Αλλά και τα κινηματογραφικά θέματα μουσικής στο “Stingray CMusic”, με παρουσία μόνο σε (COSMOTE TV και Wind Vision)...
 Και τέλος στα “Ελληνικά” το YouTube είναι κυρίαρχο (τόσο για τα παλιά, όσο και για τα πρόσφατα νεανικά ρεύματα), ενώ σε όλες τις Ελληνικές πλατφόρμες είναι διαθέσιμο το “MAD TV”, καθώς και στη NOVA με τα επιπλέον έξτρα γραμμικά του κανάλια “Nova Mad Greekζ και NR1 HD”, ενώ και στη COSMOTE TV με το μεταμορφωμένο πλέον Lifestyle κανάλι "MAD Viral HD"...
Εάν η συνταγή του Masterchef στα προαναφερόμενα κανάλια είναι κυρίαρχα στοχευμένη για να φτιάχνει διάθεση, σύμφωνα με το είδος, τη δεκαετία και το ηλικιακό γκρουπ και να εναλλάσσεται έξυπνα ανάμεσα στα παλιά και στα καινούργια, σίγουρα τότε θα είναι επιτυχημένη! Όμως αυτό το ερώτημα μπορεί να απαντηθεί από το καθένα μας ξεχωριστά, καθώς η διάθεση για μουσική ψυχαγωγία είναι πάνω από όλα προσωπική υπόθεση…